Британският комитет по рекламни стандарти (ASA) забрани излъчването на реклами на козметичната марка "Лореал" (L`Oreal) с участието на Джулия Робъртс и Кристи Търлингтън, заради активното използване на компютърни програми за манипулация на снимките.
Забраната дойде след жалба на депутатката Джо Суинсън, един от основателите на "Кампания за увереност в своето тяло".
Според нея въпросната реклама е "нереалистична" и поражда комплекси у обикновените жени.
"Трябва да има някаква честност в рекламните кампании и Комитетът по рекламни стандарти е именно за това.
Днес общата картина е такава:
Млади жени между 16 и 21 години, които заявяват, че искат да се подлагат на естетични интервенции и страдат от различни хранителни разстройства повече, отколкото това се забелязваше преди 15 години.
Явно е, че има проблем и той е свързан със самочувствието на жените и тяхното тяло. Дигиталната манипулация на снимки за реклами вече е нещо нормално, но в случая и Кристи, и Джулия са натурално красиви жени, които нямат нужда от обработка на снимките, за да изглеждат добре.
Тази забрана е послание към всички – нека се върнем към реалността",
казва тя, цитирана от британския "Гардиън".
Вестник "Индипендънт" пък пише, че от "Лореал" са обработили снимките на Търлингтън за кампания на "Мейбълин" на "Лореал", но "само за да изсветлят кожата, да изчистят тъмните петна и сенки около очите и да омекотят цвета на иначе тъмните й вежди".
Също така в комюникето се посочва, че при снимките с Робъртс за продукт на "Ланком", отново продукт на "Лореал", е наблегнато единствено върху здравата и сияйна кожа, която има актрисата.
От компанията за козметични продукти признаха, че фотографиите са били ретуширани с помощта на компютърни технологии, което обаче е
било "необходимо, за да се демонстрира ефекта на козметичния продукт".
Това не е първият случай във Великобритания, в който спират разпространението на рекламно послание.
Така през 2009 г. имаше забрана върху реклама с участието на супермодела Туиги, която презентираше крем против бръчки на "Олей".
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!