Черно, сиво и наситено червено са водещите цветове на седмица на модата в Делхи.
Индийските дизайнери оправдават избора на тъмни багри в есенно-зимните си колекции с финансовата криза.
Ние сме в сърцето на рецесията и това е модерно, казва дизайнерката Киран Утам Гхош, чиято колекция Frugality is the new Black (Пестеливостта е новото Черно, бел.ред.) е вдъхновена от световния срив.
„Комбинирала съм евтини клинове с луксозни якета, тениски със скъпи шалове. Човек може да е спестовен, да харчи по-малко и да е модерен", смята тя.
Дизайнерът Нитин Бал Чаухан пък представи колекция, в която части от дрехите липсват.
"Ако погледнете мои ризи, ще видите, че те са асиметрични. Няма ги части от яката, от маншета... Всичките ми бижута са направени от отпадни материали. По време на криза използването на неща, които обикновено изхвърляме, означава много. В този смисъл рецесията определено е намерила отражение в колекцията ми", казва Чаухан.
На най-големия моден форум в Индия участват 146 дизайнери, които се борят да привлекат вниманието на 175 местни и международни търговци на облекла. Седмицата на модата продължава пет дни.
По подиума, освен професионалните манекени, ще минат и децата от филма "Беднякът милионер", който спечели осем "Оскара". Те ще участват в представянето на детската колекция на дизайнерките Ашима и Лийма Сингх.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!