18 храни за по-дълъг и здравословен живот
Източник: Thinkstock/Guliver

И скате ли да живеете до 100 години? Изследвания показват, че диетата ви играе огромна роля за това колко рождени дни ще имате, пише сайтът "Хелт".

Следващите 18 храните са богати на антиоксиданти, витамини и минерали, които са свързани с продължителността на живота. Ето ги и тях:

Броколи: Те съдържат съединения, които стимулират защитните сили на организма, а също предпазват от язва на стомаха и дори рак.

Сьомга: Редовната консумация на риби, богати на омега-3 мастни киселини, като сьомга, риба тон и скумрия, може да намали риска от сърдечно-съдови заболявания и възпаления.

Вода: Хидратацията намалява риска от образуване на кръвни съсиреци. Също така ви помага да се чувствате по-млади, като поддържа високи нива на енергия.

Източник: Thinkstock/Guliver

Дребни плодове: Ягоди, боровинки, малини, всички те са силни антиоксиданти, като отблъскват животозастрашаващи болести.

Чесън: Може и да не от особена полза за дъха ви, но фитохимикалите в чесъна могат да спрат образуването на канцерогенни съединения в организма.

Зехтин: Мононенаситените мазнини в зехтина са свързани със доброто състояние и здравето на мозъка и сърцето, както и с превенцията срещу рака. Освен това дерматолози твърдят, че жените, които следват диети, в които неизменно присъства зехтинът, имат по-малко бръчки и увреждания на кожата.

Бок Чой: Учени от университета Вандербилт установили, че при жени, преживели рак на гърдата, в чиято диета има с високо съдържание на кръстоцветни зеленчуци, като бок Чой, има по-малък риск от смърт или разсейки.

Авокадо: Консумицията на авокадо може да ви помогне в борбата с лошия холестерол, като същевременно помага за по-високи нива на добрия холестерол в кръвта.

Домат: Няма по-добър източник на антиоксиданта - ликопен от розовите домати.

Източник: Thinkstock/Guliver

Боб: Той е изключително ценен, поради високото си съдържание на протеини и фибри, както и ниското съдържание на мазнини. Бобът има повече хранителни вещества на грам от всяка друга храна.

Пълнозърнести храни: В проучване, в което участвали повече от 40 хил. жени, се оказало, че при тези, които ядат пълнозърнести храни, има 31% по-нисък риск от рак или сърдечно-съдови заболявания в сравнение с жените, които почти не консумират пълнозърнести храни в диетата си.

Червено вино: Ползите от приема на вино и алкохол са спорни, но това, което знаем че, че малко количество червено вино в края на деня може да намали стреса, което е добре за здравето като цяло.

Листни зеленчуци: Според проучване, хората на средна възраст, които не ядат листни зеленчуци, е два пъти по-вероятно да умрат в рамките на 4 години.

Чай: Зеленият чай е доказано, че намалява риска от сърдечно-съдови заболявания и някои видове рак.

Кафе: Да, сутрешната ви нужда от кофеин може да се удължи живота ви. Проучване от 2012 г. Показва, че пиещите кафе живеят по-дълго, като горчивата напитка намалява риска от Алцхаймер и Паркинсон.

Черен шоколад: Тези, които консумират черен шоколад три пъти месечно, живеят година по-дълго от тези, които не похапват от сладкото изкушение, сочи проучване.

Източник: Thinkstock/Guliver

Ядки: С важни за здравето на сърцето мазнини, протеини, фибри, витамини и минерали, ядките могат да бъдат най-здравословната закуска.

Червено зеле: Този апетитно оцветен зеленчук подсилва мозъка и предпазва от рак.

Кои са най-полезните храни в България можете да видите във видеото:

Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
"Уникална" украинска атака остави без вода Новоросийск

"Уникална" украинска атака остави без вода Новоросийск

Свят Преди 2 часа

Според кмета му водоснабдяването в руския град е било прекъснато

Трикрак вълк нападна малко момиче в таверна край Солун

Трикрак вълк нападна малко момиче в таверна край Солун

Свят Преди 2 часа

След залавянето на вълка специална научна комисия ще направи оценка на състоянието и поведението му

Съкращават над 160 щата в две министерства

Съкращават над 160 щата в две министерства

България Преди 3 часа

Най-съществено е намалението в системата на Министерството на иновациите и дигиталната трансформация

Пуснаха двамата задържани за побоя над непалци в Пловдив

Пуснаха двамата задържани за побоя над непалци в Пловдив

България Преди 3 часа

Според прокуратурата от записа се вижда, че агресията е била прекомерна и не е имало причина за нападението

Рекорден срив във Франция: Жега и медузи блокираха ядрените централи

Рекорден срив във Франция: Жега и медузи блокираха ядрените централи

Свят Преди 3 часа

Над 20% от капацитета на френските АЕЦ е неизползваем заради сушата и жегите. В най-голямата централа в Западна Европа „Гравлин“ блоковете бяха спрени, след като рояци от медузи запушиха охладителните помпи за реакторите

Путин се ядоса, отправи заплахи и обвинения  в "пиратство и грабеж"

Путин се ядоса, отправи заплахи и обвинения в "пиратство и грабеж"

Свят Преди 3 часа

Путин подчерта, че Москва ще прави това във всички акватории

Задействаха BG-ALERT, хеликоптер помага за пожара край Камен връх

Задействаха BG-ALERT, хеликоптер помага за пожара край Камен връх

България Преди 4 часа

Заради задимяването временно е ограничено движението по пътя между селата Леярово и Стефан Караджово

Водолази извадиха тяло от язовир „Огоста“

Водолази извадиха тяло от язовир „Огоста“

България Преди 4 часа

То е откарано за аутопсия в болница, за да бъде установено какво се е случило

<p>Отвориха първия &bdquo;Музей на глупостите&ldquo; и балканския абсурд</p>

Отвориха първия „Музей на глупостите“ и балканския абсурд в Любляна

Свят Преди 4 часа

Ракията, самоиронията и прочутото „Йебига“ са сред основните теми на необичайната експозиция

По „Младежка заетост+“ младите хора могат да бъдат включени в платен стаж, обучение по време на работа или субсидирана заетост за период от шест месеца.

Как да започнете първа работа: Над 3100 места вече са разкрити за младежи

Парите ни Преди 4 часа

Още близо 1500 позиции са в процес на одобрение, а проектът предвижда подкрепа за най-малко 8520 млади хора

Министерският съвет прие управленската програма на правителството

Министерският съвет прие управленската програма на правителството

България Преди 4 часа

Народното събрание вече работи по законодателната програма

Пълното слънчево затъмнение отваря нови врати: Вижте дали вашата рождена дата е сред късметлийските

Пълното слънчево затъмнение отваря нови врати: Вижте дали вашата рождена дата е сред късметлийските

Любопитно Преди 4 часа

Вижте дали сте сред късметлиите, кои зодии трябва да внимават и кои часове от вечерта крият астрологичен капан

Румъния спира АЕЦ „Черна вода“

Румъния спира АЕЦ „Черна вода“

Свят Преди 5 часа

Процесът ще започне в четвъртък сутринта в 7:00 часа

<p>Дръжте се здраво! (Или всъщност няма нужда): НАСА успокои, че няма да политаме в 17:33 ч.</p>

НАСА опроверга конспирациите: Гравитацията на Земята няма да изчезне днес

Любопитно Преди 5 часа

Конспиративните твърдения за глобален катаклизъм и „7 секунди без гравитация“ се разпространяват в социалните мрежи от месеци