"Лейди Гага и социологията на известните личности" е новият предмет, който ще се преподава в Университета на Южна Каролина от пролетта на 2011 г.
В кампуса информацията вече се разпространява и сред студентите.
"Случаят с известността на Лейди Гага е социологически подходящ като пример за популярната култура и условията на известността", обяснява професорът Матю Дефлем, който ще води курса.
Пред студентския вестник той казва, че в клас няма да се разглежда що за човек е певицата, нито каква музика прави. Нещото, върху което ще се фокусира е това, че тя има над 20 млн. почитатели в социалната мрежа "Фейсбук" (Вж. страницата й) и 6 млн. последователи в "Туитър". И въпросът в случая е какво я прави такъв изключителен феномен.
Сравнявайки я с легендарните Джими Хендрикс (JimiHendrix.com), Принс и Майли Дейвис, професорът, специалист по въпросите на тероризма и международното право от 15 години, смята, че новият учебен предмет ще привлече вниманието на студентите, а и ще ги научи на нещо ново.
Теми като "Бизнес и маркетингови стратегии. Ролята на старите и новите медии",
"Фенове и концерти наживо", "Гей културата, религията и политиката – оръжията на новите звезди" са само част от точките в конспекта, които ще научат младите кадри как да се справят в среда на реална конкуренция.
Освен преподавател обаче Дефлем е и голям фен на американската дива, известна с екстравагантните си костюми, зашеметяващи високи токове и видеоклипове.
Пред в. "Ню Йорк таймс" (NYTimes.com) 48-годишният преподавател споделя, че се е срещал с изпълнителката пет пъти и я е виждал на сцената на 28 концерта из цял свят.
Той има над 300 записи с нейни участия, а е и администратор на фен страница в интернет (Вж. страницата).
Според него нейното възкачване до върховете е уникално в наши дни, като новите технологии играят значителна роля за нейния успех.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!