"Оставка", написа рок легендата Роджър Уотърс по време на грандиозното си шоу The Wall, което се състоя тази вечер (30 август) на стадион „Васил Левски“.
Последваха бурни аплодисменти и над 30 хил. скандиращи.
Чудовища, прелитащи самолети, чучела и експлозии.
На подобно зрелище станахме свидетели почитателите на Уотърс от "Пинк Флойд", който не просто благодари на български език на всичките си фенове, че споделят емоцията от концерта му в българската столица, но още каза, че посвещава тазгодишното си турне на Джийн Чарлс Де Менезис (бел. ред. Менезис е мъжът, разтрелян от полицията в Лондон, покрай зародилата се опасност от терористични атаки в английската столица по-рано тази година) и семейството му, тяхната борба за истината и справедливостта, како и на всички жертви на държавния тероризъм по целия свят.
С неповторимия си музикален талант и уникално виждане за мултимедийно представяне Уотърс успя да разгорещи обстановката до там, че ефектът от звука и картината взриви българските фенове.
В Стената се разби дори самолет, а ефектът от звука бе зашеметяващ.
В края на шоуто пък широката 150 метра стена бе разрушена като символ за края на разделението между хората.
Уникалната сцена
150 метра в широчина, 12 метра във височина – не, това не са размерите на нов строеж в столицата, а големината на сцената за шоуто.
Тя представлява най-мащабната прожекционна повърхност, използвана за концерти на живо.
Сцената и Стената са неделима част и самата Стена дори продължава по трибуните на стадиона.
"Такова съоръжение не е идвало в България – нито като мащаб, нито като ефект, медийна система, звук, светлини", заяви Иван Несторов – Амебата, управител на „София Мюзик Ентърпрайсис“, които са и организатори на концерта на легендарния Роджър Уотърс.
Заради променливите метеорологични условия, теренът и пистата на стадион "Васил Левски" бяха защитени и покрити с необходимите платформи дни по-рано. Всички съоръжения бяха застраховани, всички работници също.
"Всички евентуални щети са застраховани, хората имат необходимите сертификати", обяснява управителят на СМЕ.
Какво се случваше зад кулисите
Зад сцената имаше специален бекстейдж, наподобяващ мини градче, където Уотърс и групата се подготвяха за представлението и си отпочиваха. Там бяха гримьорните, баните, кухнята.
За разлика от други знаменитости, идвали в България, Роджърс и екипът му нямаха кой знае какви претенции за храната.
На организаторите от българска страна казали: „Дайте ни един бус, няколко човека да ходят в големите вериги, да напазаруват и готвачите ще се погрижат".
Междувременно Уотърс представи за първи път пред публика и нова песен – The Ballad Of Jean Charles De Menezes, а родните почитатели със затаен дъх изслушаха парчето и заляха музикантът с бурни аплодисменти.
Роджър Уотърс пристигна у нас с изключителни музиканти
Сред тях е Дейв Килминстър, признат за китарист на годината през 1991 г. Той преподава в музикалната академия в Гилфорд, записва и поредица DVD с уроци по китара.
Барабанистът Греъм Брод пък е работил с Роджър Уотърс по албумите "Radio Kaos" и "Amused to Death". През 2002 г. той става член на бандата на Уотърс, работил е и с други големи имена като Джордж Майкъл, Брайън Адамс и „Ролинг Стоунс“, освен това свири във всички албуми на Тина Търнър от "Private Dancer" нататък.
Редом до Уотърс българските почитатели видяха и неговия син Хари. Още от 11-годишен Хари Уотърс свири на пиано, а като тийнейджър участва в различни банди, които са постоянно на турнета из Европа. Той обича да експериментира с електронна музика. През 2002 г. Хари поема на турне с баща си, за да изпълнява музиката, с която е израснал – предизвикателство, което не може да откаже. Оттогава придружава Роджър на всички негови турнета – през 2006, 2007 и 2008 г. Хари свири на клавишни, но в спектакъла тази вечер ни показа уменията си на орган и акордеон.
Уотърс покани и 15 български деца на сцената
Във всяка страна, в която представя The Wall, Роджър Уотърс кани 15 деца на сцената, които изпълняват с него класиката “Another Brick in the Wall”. Това се случи и у нас на концерта в София.
Децата, подбрани от няколко столични училища от хореографа Живко Желязков, се подготвяха за своето участие повече от месец. От началото на август репетициите продължаваха по няколко часа всеки ден.
Малчуганите, които са на възраст от 7 до 14 години, се подготвяха според инструкциите, подадени от мениджмънта на Уотърс. Изричното условие бе те да не са професионални певци и танцьори, важна бе тяхната емоция и как те я изразяваха чрез участието си в шоуто.
Няма по-добро, по-мащабно и по-грандиозно шоу от The Wall, категорични са специалисти, музикални критици и милиони фенове. Роджър Уотърс успява да пресъздаде по уникален начин своите послания в тази автобиографична рок опера.
Легендарното шоу се е състояло 192 пъти пред 3,3 милиона души в 28 държави, а продадените билети са на стойност 380 милиона долара.
Тези цифри определено ще нараснат след тазгодишното европейско турне, което стартира на 18 юли в Холандия.
"Живеем в напълно дигитализирана ера, в която хората са си създали илюзията, че познават дадено изживяване, само защото могат да го свалят от интернет и да го разнасят в телефона си. Така всички, които дойдат на шоуто, ще си мислят, че знаят какво ги очаква, и това е наистина удивително, защото истината е, че няма как да знаеш какво ще преживееш, преди наистина да го преживееш, преди да видиш всичко това пред себе си и да си кажеш "По дяволите, те наистина строят СТЕНА!" и "О, Боже господи, те наистина я събарят...", казва сценичният дизайнер на мегаспектакъла световноизвестният Марк Фишер, с който се простихме през юни тази година.
Легендарният албум "The Wall" представя катарзисът на една рок звезда, но Роджър Уотърс е силно притеснен за медийните отзиви и за това как ще бъде възприета формата на неговия бунт. В днешния си вариант THE WALL се отнася много по-малко за самия музикант и много повече за недоволството му от злоупотребата с властта. Автобиографичната рок опера, базирана на битките на самия Уотърс, е определяна от критиците като края на най-плодотворния период в историята на Пинк Флойд. Три години по-късно излиза и култовият филм "Стената" с Боб Гелдоф в главната роля, в който Алън Паркър допълва посланията на Уотърс с уникална визия, повлияла и върху новосформиращата се MTV култура.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!