Р апърът Еминем грабна приза за изпълнител на годината на новоучредените награди на сайта за видеосподеляне "ЮТюб" (YouTube.com), а в категорията за видео на годината триумфираха момичетата от "Гърлс дженърейшън" - мегазвезди в родината им Република Корея, но все още търсещи път към американската музикална сцена, предадоха Ройтерс и ДПА.
За разлика от стриктно хореографираните водещи наградни церемонии като "Грами", шоуто на "ЮТюб" премина по-скоро импровизирано. "
Тази вечер карахме без сценарий", заяви актьорът Джейсън Шуорцман,
който бе домакин на режисираната от Спайк Джоунз церемония заедно с музиканта Реджи Уотс.
Шоуто, излъчено на живо в най-популярния сайт за видеосподеляне в света, не предизвика особен интерес сред публиката.
Според "Варайъти" на вълната на "ЮТюб" са се настроили едва 215 хил. потребители.
За сравнение - неотдавнашното раздаване на видеомузикалните награди на Ем Ти Ви (MTV) бе проследено от 10 милиона души.
В категорията за пробив на година наградата спечели хип-хоп дуото Макълмор и Райън Луис.
За явление на "ЮТюб", генерирало най-много любителски клипове, бе провъзгласена песента "I Knew You Were Trouble" на американска кънтри звезда Тейлър Суифт.
Американският музикант, комик и популярна личност в "ЮТюб" Дей Сторм грабна отличието за иновация на годината. Като признание за изобилието от потребителско съдържание в сайта - от прозяващи се котенца до заснети с телефони клипове на водещи световни новини, бе присъдена награда за реакция на годината.
Отличието отиде при Линдзи Стърлинг и "Пентатоникс" за версията им на хита "Radioactive" на "Имаджин дрегънс".
Импровизираното шоу включваше "видеоизпълнения на живо" на Лейди Гага, Еминем, "Аркейд файър", Авичи, Ърл Суетшърт, Тайлър Създателя.
"ЮТюб" се наложи през последните години като водещо място за събиране на феновете от цял свят, улесняващо достъпа им до нова музика.
Шоуто за раздаването на първите награди на сайта бе и своеобразен анонс за намерението на "ЮТюб" да играе още по-голяма роля в музикалната индустрия.
Очаква се до края на годината да бъде въведена платена музикална услуга, позволяваща на потребителите да пропускат рекламите.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!