До скоро ръчният часовник се смяташе за основна необходимост. Днес обаче хората все повече започват да мислят този аксесоар за отживелица.
Един на всеки седем души казва, че "няма никаква причина" да носи часовник, сочи британско проучване.
Промяната се дължи на увеличаващия се брой на устройствата, от които можем да се информираме за часа, като мобилни телефони, iPod и лаптопи.
Повечето от участниците в изследването заявили, че разчитат в по-голяма степен на мобилния си телефон или на компютъра си, отколкото на часовника, за да се осведомят за часа.
28% от младите на възраст до 25 години вече не носят часовник,
което е два пъти повече спрямо хората на възраст между 40 и 50 години.
През последните години продажбите на часовници са останали непроменени и производителите им се опитват да убедят купувачите, че скъпите часовници си струват парите.
Печелят само големите марки или притежателите на уникати за милиони, чиито ценители са богаташите. Така, например, през миналата година 1125 милиардери, привлечени от блясъка на луксозните стоки и бижута бяха готови да платят готови да платят за тях баснословни.
От друга стана и независимо от социалния статус, по-голямата част от купувачите все повече гледат на тях като на моден аксесоар, отколкото като на устройства, показващи часа, сочи изследването.
Така, например, дамите биха могли да съчетаят един часовник с каишка в ярък цвят би с червени обувки и червило, или пък със син шал и колан.
А мъжете могат да избират между елегантни механични часовници за бизнес срещи или масивни и водоустойчиви за излет в планината.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!