К оледа отмина, а в магазините в САЩ отново се извиха дълги опашки – този път не за покупки, а за връщане или замяна на получени подаръци.
По прогноза на Федерацията на търговията на дребно в САЩ тази година около 40% от американците ще вирнат поне един коледен подарък.
Замяната или връщането на покупки в американските магазини става лесно и не са нужни обяснения.
Достатъчно е клиентът да каже, че покупката не му е харесала.
Единственото условие е да се представи бележка, доказваща, че стоката е купена от същия магазин.
При наличие на касова бележка парите се връщат в брой или по банкова карта. Ако бележката не е запазена, магазините обикновено дават „стоков кредит“ – правото да се вземе друга стока на същата стойност или с доплащане.
В много магазини в САЩ купувачът освен касова бележка може да поиска и „подаръчна бележка“.
На нея не се посочва цената на стоката, но тя помага при необходимост подаръкът да се замени или върне в магазина.
„Баба подари на мен и мъжа ми красиви суичъри за Коледа, но не са с подходящите размери. Налага се за ги заменим. Дано не са ги изкупили“, споделя жена, която се реди на опашка пред магазин в центъра на Манхатън.
Статистиката сочи, че американците три пъти по-често връщат стоки, купени чрез интернет, отколкото стоки, купени в магазини.
В САЩ най-трудно се връща електроника и битова техника.
Моделите бързо остаряват и магазините обикновено приемат обратно стоката не повече от 30 дни след покупката ѝ.
Въпреки че Коледа отмина, в почти всички магазини в САЩ продължават коледните разпродажби, като на места намаленията са до 70%. Стратегията на магазините е, че хората, дошли да върнат или заменят стоки, които не са им харесали, ще бъдат привлечени от големите намаления и едва ли ще си тръгнат с празни ръце.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!