Модната индустрия смята, че твърдението "телесният цвят е светъл" вече не е точна и дори обидна за онези, които имат друг цвят или оттенък на кожата.
Според най-новите тенденции телесният цвят (т.нар. на англ. ез. nude) в облеклото и козметиката не е един, а цяла гама - от слоновата кост до черния шоколад.
Световните брандове вече полагат усилия да облекат в новия телесен цвят не само светлокожите дами, но и африканките и азиатките.
Модата на бежовия цвят в облеклото, аксесоарите и козметиката постоянно се връща - последния път това продължи няколко години.
Лъскавите списания съветват момичетата непременно да носят обувки с телесен цвят, защото такива обувки визуално издължават краката. Те препоръчват също бежова пудра - за подчертаване на загара и обема на устните, както и лак за ноктите с оттенък на кафе с мляко - класически маникюр за работното ежедневие.
Но всичко това автоматично предполага, че кожата на жената е светла, иначе трикът няма да сработи. И под телесен цвят се подразбира цвета на белите.
Но търсачка в мрежата на "телесен цвят" ще ви покаже снимки с различни вариации на бежовия цвят.
"Пантон", главният авторитет на палитрата, също описва "nude" като светъл тон.
Първи обърнаха внимание на проблема тези, които се сблъскаха с него - жените и моделите, чийто цвят се различава от "каноничния" телесен.
След това изданието Buzzfeed демонстрира колко нелепо изглеждат тъмнокожите жени в бельо с традиционен телесен цвят.
В британската преса излезе статията със заглавието "Най-модният оттенък не е ли расистки?"
В модната индустрия не е прието да се пренебрегнат исканията на реалните и потенциални купувачки и това доведе до преформатиране на новия телесен цвят.
Така марката Nubian Skin създава чорапи и чорапогащници и бельо за жени с най-разнообразни оттенъци на кожата.
"Моят телесен цвят не е както в магазините за облекло, казва Ада Хасан, основателката на Nubian Skin. — Жените с друг цвят на кожата имат същите потребности, те също харчат трудно спечелени пари, но индустрията не работи за нас".
Така тя стигнала и до идеята за създаването на собствена марка.
Чорапогащниците не са дреболия, те са необходими всеки ден и трябва идеално да съответстват на тона на кожата.
Всъщност Хасан не е точно първата, която е експериментирала с телесния цвят.
Вече втора година прочута марка обувки пуска колекция с всички оттенъци на ванилия, карамел и шоколад. При такова разнообразие е лесно да избереш необходимия тон съобразно цвета на краката.
Друга марка произвежда много популярни джапанки. При правилно подбран цвят може да се получи визуалният ефект на босите крака - незабележимата джапанка почти се слива със стъпалото.
Изобщо, цялата модна индустрия тръгва по новата тенденция.
Козметични брандове пуснат колекция от пудри с различни телесни оттенъци.
Всеки може да пасне на даден цветотип - от белокожата "английска роза" до тъмнокожата африканка.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!