Учени установиха точно защо сексът продава и причината съвсем не е, защото клиентите смятат, че ще купят колата заедно с момичето вътре.
Учените установиха, че виждането на красив мъж или жена в реклама възбужда зоните в мозъка, които ни карат да правим импулсивни покупки, заобикаляйки зоните, контролиращи рационалното мислене.
Изследването им показва, че рекламите, използващи логично убеждаване - прости, конвенционални факти, са по-неефективни, когато трябва да ни накарат да похарчим пари, спрямо рекламите, използващи нерационално влияние.
Красива жена, застанала в разкрачена поза за реклама на дънки, оказва много по-голямо влияние върху купувачите, отколкото например реклама на кола, съдържаща сухи данни за това колко бензин харчи на километър.
Учените от университета в Калифорния наблюдавали мозъчната дейност на 24 пълнолетни участници при показването на реклами, използващи логично убеждаване или нерационално влияние.
Дейността в зоните на мозъка, свързани с чувствата и вземането на решения, била много по-ниска по време на рекламите с нерационално влияние, отколкото при тези с логично убеждаване.
"По-ниските нива на мозъчна дейност при рекламите с нерационално влияние може да доведе до по-малка сдържаност, когато става въпрос за купуване на рекламирания продукт", обяснява авторът на изследването д-р Йън Кук.
"Откритието ни потвърждава тезата, че някои реклами искат да съблазнят, а не да убедят клиентите да купят продукта им", допълни той.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!