Н а 11 и 12 юли 2015 г. трима колоездачи ентусиасти - Борис Бегъмов (46), Константин Славов (33) и Петър Златков (31) - тръгват за 700-километрово велосипедиране по северната граница на България.
Уникалното в тяхната кампания е, че те ще опитат да изминат ултра дължината от най-северозападната точка на страната с. Куделин до най-североизточната й част - с. Дуранкулак, с велосипеди само с една скорост.
За да бъде изпитанието пълно, тримата ще атакуват дистанцията с идеята да успеят да завършат прехода в рамките на 48 часа.
Любопитно е, че тяхното денонощно движение ще може да се следи директно от всеки зрител в интернет чрез специална технология за GPS проследяване в реално време.
По време на предизвикателството в социалната мрежа "Фейсбук" ще бъдат публикувани и снимки с информация за състоянието на колоездачите от мястото на събитието.
Кампанията носи името "Дунав Ултра 2: Гладни за скорост" (DunavUltra.com) и е вдъхновена от първата колоездачна oбиколка на Франция, когато състезателите са карали велосипеди само с една скорост.
Каузата на инициативата е популяризирането на българската част на най-дългия велосипеден маршрут в Европа "Евро Вело 6 - Речният път".
"Цялото събитие е едно щуро "Фейсбук" риалити", казва за "Дунав Ултра" Борис Бегъмов - най-възрастният от тримата участници.
"На практика в днешни дни социалните мрежи монополизират потока на информация - всичко се случва светкавично бързо именно чрез тях. Там е и естествената среда, в която вирее нашият проект. В този момент над 2000 души са активните "Фейсбук" фенове на нашето събитие, но тяхното количество нараства прогресивно с неговото наближаване - дори докато говорим, те са станали повече. Всички тези хора са любопитни да научат какво се случва в момента с нас тримата, какво ще се случи по време на "Дунав Ултра" и как в крайна сметка ще се развие това интерактивно приключение" - допълва Борис.
Но кой знае какъв ще бъде краят на това алтернативно вело риалити? Ще се справят ли в изминаването на тази дистанция тримата участници?
Оказва се, че дори неговите създатели не могат да дадат точен отговор.
В основата на кампанията е нейният създател - Борис Бегъмов. Само допреди 5 години Борис е водил изключително нездравословен начин на живот, тежал е с 40 килограма повече, бил е активен пушач и почти зависим от алкохола мъж на средна възраст. Днес той с пълна сила е олицетворение на факта, че със силно желание, воля и упоритост всеки може да промени живота си.
"Бях стигнал момента, в който не можех да комуникирам нормално в компания, ако не поръчам алкохол. Цигарите пък бяха неизменна част от дневното ми антиздравословно меню. В днешни дни се знае, че на тялото са необходими около 10 години, за да се възстанови от щетите, които нанася никотинът на белите дробове. Стрес, липса на воля и елементарно подценяване на личното здраве бяха причина за наднорменото ми тегло. Днес се чувствам, като да съм бил в непосредствена близост до вратите на Ада. Уверявам ви, не бихте искали да се озовете там!" - разказва Борис за личната си борба с нездравословните зависимости.
"Правим тази кампания, за да насочим вниманието най-вече на младите хора към възможността да се планира стратегически и да се работи в посока развитие на спортната култура и в частност велотуризма в Северна България. По-конкретно ни се иска маршрутът в близост до река Дунав да се превърне в атрактивна туристическа дестинация и конкурентна на западните държави възможност за организиран велотуризъм" - казва Борис, който има опит в различни бизнес сфери.
"Почукахме на много врати с идеята за кобрандиране и реклама чрез нашето събитие, но точно едни от най-големите български компании, които анонсират, че са близо до младите хора, не видяха потенциал в "Дунав Ултра". Ние обаче виждаме, че се случва точно обратното - интересът на младите българи към тази позитивна идея и кауза нараства лавинообразно. Именно те, младите, със своята креативност и сензитивност, успяват да долавят сигналите за естествения начин, по който може да се надгражда едно по-добро бъдеще за самите тях. Мислите, че велосипедистите в България са много? Грешите! Много са причините, поради които бумът на велокултурата тепърва предстои - икономически, социални и екологични - и компаниите, които желаят да са част от нея, ще трябва да работят за популяризиране и изграждане на все по-добрата вело инфраструктура, сиреч ще бъдат по-близо именно до младите. Слава Богу, някои компании осъзнават този потенциал и в момента - те са нашите естествени партньори, от които ние се нуждаем", споделя инициаторът на кампанията.
Желанието за лична промяна и по-здравословен живот мотивира Бегъмов за създаване и популяризиране на проекта "Дунав Ултра", но не по-малко интересни са другите двама участници - Петър Златков и Константин Славов, които са велокуриери - Петър работи в София, а Константин в Милано.
И тримата ентусиасти не са практикували професионално спорт, но ежедневното движение и близостта до природата се е превърнало в тяхно естествено състояние.
Петър участва в различни инициативи, свързани с планинско колоездене, като разпуска със свирене в група. Константин обича да оползотворява свободното си време в близост до планината - независимо дали катери скали или работи като планински водач.
Една от мечтите на 33-годишния Славов е да се върне в България, за да създаде собствен проект - модерен къмпинг в полите на Врачанския балкан.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!