К отка, облечена с къса вратовръзка, възпроизвежда музика на синтезатор с формата на котка – гледано 185 459 пъти. „Неблагодарни котета“ - гледано 3,4 милиона пъти. „Две котки на бягаща пътека“ – гледано 1,9 милиона пъти. Напишете котка и гледайте, ще сте един от мнозинството.
Най-популярната котка в момента e Мару. На японски името означава „кръг“ или „съвършенство“ в зависимост от ударението. „Мару се опитва да влезе в кутия“ - 2,2 млиона гледания. „Много твърде малки кутии и Мару“ - 7,9 милиона гледания. „Мару попадна в една кутия“ - 8,1 милиона посещения. И така, до общо 168 милиона гледания.
Котките са единственото, което конкурира порнографията в интернет по брой посещения. В един интересен експеримент от X Lab Google показват низ от 10 милиона изображения от случайни видеоклипове в YouTube на супер компютър с програма за изкуствен интелект и самообучение. Първото, което компютърът дава като отговор, е „котка“.
В САЩ котките носят приходи от милиони в интернет, но мястото, откъдето започва всичко, е Япония.
Една известна котка там може да докара на собственика си около 29 000 долара годишно. Дори и по-малко известните могат да помогнат за изплащане на ипотека например.
Защо потребителите в глобалната мрежа обичат котките? Има различни теории. В Япония културата на анонимност и малки жилищни пространства без домашни животни, превръща снимането на котките в начин на изразяване за собствениците си, нищо, че самите животни обикновено правят каквото си искат.
Много хора нямат възможност да притежават котка, ето защо намират положителна емоция в това да гледат такава на снимка или видео.
Според списание „Тайм“, поставянето на тези независими животни в донякъде унизителна ситуация, често е смешно. Най-хубавото е, че липсва негативна емоция, защото котката не може да бъде унизена.
Други дават по-просто обяснение: „котките са сладки“. Да, обаче и кучетата, а също така и бебетата таралежи са сладки, но не са толкова популярни.
Според изследване на университета за наука и технологии в Мисури, много от интернет потребителите показват симптоми на депресия. А е доказано, че котките помагат в такива случаи.
Пример за това можем да намерим отново в Япония, където в т. нар. „котешки кафета“ можете срещу 1000 йени (около 12 долара) да седнете и да погалите котки. Първото такова кафе е открито през 2004 г. в Осака. Много японци ги използват, за да се докоснат до нещо живо след цял ден във фабриката.
Всъщност какво правим най-вече в интернет? Харесваме нещата, които различни хора са качили, докато чакаме някой да хареса нашите.
В тази изкуствена среда на дистанционно харесване, котките са изненадващо реални и естествени, те просто не могат да се държат по друг начин и вероятно точно за това ги харесваме толкова много.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!