В месеците на криза, когато потреблението рязко намалява, търговците на сладкарски изделия в Германия се радват на повече клиенти.
"Шоколадът те кара да се чувстваш щастлив. След като си хапнеш от него, светът изглежда по различен начин", казва продавачка в магазинче в центъра на Берлин.
"След края на Втората световна война беше същото. Когато хората са в тежко положение, с удоволствие похапват шоколад. Това е вид заместител, утеха. Цифрите ясно показват - в момента произвеждаме и продаваме повече шоколадови изделия", отбелязва 60-годишният Юрген Рауш, собственик на "Фасбендер и Рауш".
За семейството му това е традиционен поминък, а предприятието им е едно от водещите на германския пазар. Рауш казва, че денят му винаги започва с парченце шоколад.
За него и колегите му от бранша кризата може да се окаже доходоносна.
"Не преливаме от щастие, защото мислим и за бъдещето, но все пак нещата вървят чудесно и има добри изгледи да се задържат така. Вярваме, че и във време на криза можем да правим хората щастливи", казва той.
Анализаторите твърдят, че по време на стагнация хората си стоят повече вкъщи. И освен сладкиши купуват игри - шах, дама, скрабъл, монополи. Те са относително евтино забавление и заместват по-трудно достъпните театър, кино, концерт.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!