Световното първенство по футбол подлуди всички рекламисти и фенове.
Резултатите не закъсняха - голяма част от фирмите обвързаха кампаниите си със спортното събитие на годината и премериха размера на своите рекламни бюджети и силата на своите копирайтъри.
Причините за това са формулирани много добре от Джо Триподи, шеф на маркетинга в Coca-Cola: "Футболът е най-големият спорт в света... ако сте търсили точка на страст по света, не може да намерите по-голяма от тази...Ние не правим това, защото обичаме футбола, а защото мислим, че футболът е най-добрата платформа за продаването на повече продукти и за изграждането на емоционална връзка с потребителите".
В това състезание без регламент и награда призът е за този, чието послание и визия се забележат и запомнят.
Самата Coca-Cola влиза в класацията с рекламата с най-масово участие на фенове по света.
Компанията базира мултинационалната си кампания около екстравагантни празнувания на отбелязан гол.
Безалкохолният гигант сключи сделка с YouTube, покриваща 120 държави и окуражаваща онлайн потребителите да гласуват за най-добро празнуване и да качват свои собствени клипове (fifa.com/celebrations)
Безспорно обаче най-чаканият и най-касов хит сред рекламите е новата кампания "Write the Future" на Nike (видео).
В нея суперзвездата на английския футбол Уейн Рууни се явява в неочаквана роля - небръснат, потен, мръсен, ядящ студен боб на стълбите на ужасно изглеждащата си каравана в Манчестър.
Привържениците на "трите лъва" могат да бъдат спокойни. Просто Рууни е един от актьорите в рекламата на Nikе "Напиши бъдещето", чието послание е, че най-малката грешка може да доведе до доживотна слава или до огромно нещастие.
Във видеото освен Рууни участват звезди като Дидие Дрогба, Фабио Канаваро, Кристиано Роналдо, Роналдиньо, Тио Уолкът, Сеск Фабрегас и Андрес Иниеста.
Как високи токчета ритат футболна топка ще видите по Fashion Tv - най-елегантната реклама в класацията. В нея участва отбор, съставен от някои от най-красивите жени на планетата, като дамите не на шега удрят глава на топката, подават пас и пазят на вратата.
"Хюндай" (Hyundai) се отличи с най-дългата реклама - тя е на цели 200 метра пред терминала заминаващи на международното летище на Франкфурт.
Рекламата насърчава хората да "почувстват играта" като участват в събитията, орhанизирани от корейската компания във връзка с Мондиала. Върху 600 кв. м са изобразени привърженици на всичките 32 страни-участнички в световното и, естествено, новите модели коли на компанията.
България също записа участие с рекламата на ресторанти Happy, в която отново група красавици в червено позират с топки - едно от най-секси предложенията, свързани с Мондиала.
А фразата от рекламата на Теразит "лепи като за Световно" се превърна в част от ежедневния ни жаргон и ще остане в нашата класация като най-народната реклама, обвързана с мачовете.
"Денил" се включи в Световното празненство на футбола не с рекламни билбордове и клипове и без да се подпира на рекламни бюджети с много нули, а с абсолютно изненадваща идея, която бързо прелетя националните граници с помощта на Facebook и You Tube.
Лицата на еднаквите манекени от витрините на магазините са боядисани като тифози на всички отбори от първенството. Ярките, пъстри цветове пренесоха еуфорията от терена в магазина, а футболната тематика подчертава спортния характер на "Денил".
Това хрумване се оценява от гостите в магазините на "Денил", които не пропускат да се снимат до моделите. За всички тях със сигурност тазгодишното Световно ще бъде свързано и с модата.
Емил Арабаджиев вече 20 години е в българската модна индустрия. Заедно с брат си Младен Арабаджиев създава една от емблематичните марки на нашия пазар – "Денил".
Надарен с умението да вижда зад фактите и да предвижда развитието на пазара, той е незаменим ментор на цяло поколение дизайнери, търговци, рекламни и маркетинг специалисти.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!