От шест месеца насам Чарли Шийн се вози на увеселителното влакче на успеха - от върха на славата като най-високоплатен телевизионен актьор до развод, погром в хотелски стаи, злоупотреба с кокаин, връзки с множество порноактриси (наричани от него "богини") до влизане в Книгата на Гинес за събиране на 1 млн. последователи в "Туитър" за 24 часа.
Това е вторият Гинес рекорд на звездата от телевизионния сериал "Двама мъже и половина".
Първият беше за най-висок хонорар - 1,25 млн. долара на епизод. Тайната на успеха му? Стремителното спускане на Чарли е мрачната фантазия на всеки студент.
Въпреки че общественото мнение се мръщи на лудориите му, идеята да притежаваш "богини" и да оставиш живота си да излети извън контрол донесе на актьора свежа и чудновата слава.
Измеренията на "Туитър" успеха
С епохалното си стъпване в дебрите на "Туитър" спектакълът "Чарли Шийн" започна да добива измерения, сравними с най-добрите дни на Майкъл Джексън.
Акаунтът на актьора беше създаден на 1 март и за 25 часа и 17 минути успя да събере над 1 млн. последователи.
А това далеч не е последната цифра, с която той ще се похвали. В рамките на няколко минути Чарли събра повече от 60 хил. последователи и достигна резултат 57 по стандарта "Клаут" за влияние в мрежата (максималният брой точки е 100), без дори да туитва.
До момента профилът му има повече от 2 млн. последователи и се очаква да задмине досегашните рекордьори Лейди Гага с 8,5 млн. и канадския попизпълнител Джъстин Бийбър с 7,8 млн. последователи.
Човек наистина може да проследи спускането на Шийн по наклонената плоскост и да разбере, че то съвсем не е спускане, а добре калкулирано изкачване.
Целта? Пари, разбира се.
През последните месеци Шийн не само отказа да се лекува от наркотична зависимост, но и се нахвърли публично срещу Чък Лори, създателя на "Двама мъже и половина".
Нападките му бяха толкова остри, че "Уорнър брадърс" и "Си Би Ес" в съвместно изявление обявиха, че прекъсват заснемането на следващите серии на "Двама мъже и половина" "заради съвкупността от изказвания, поведение и състояние на Чарли Шийн".
В отговор Шийн заяви, че ще се върне в сериала само ако удвоят хонорара му на 3 млн. долара на епизод.
Резултатът - Шийн беше официално уволнен, а осмият сезон на сериала остана незавършен с 16 епизода вместо обичайните над 20 (най-често 24).
Така Чичо Чарли трябваше да си намери нова работа. А какво по-приятно от това да туитваш за пари?
Причината Шийн да потвърди "Туитър" акаунта си толкова бързо беше, че интернет агентът Ad.ly стана посредник на профила му.
Актьорът сключи договор с компанията, според който той трябва да пуска реклами на определени продукти между редовните си статуси. Шийн нарече сделката "дойна крава" за пари и обяви, че очаква да направи над 1 млн. долара от нея.
Над 5000 звезди, сред които Парис Хилтън, Марая Кери, Крис Браун, Фифти Сент, Кристиaно Роналдо и Снууп Дог, печелят солидни хонорари именно по този начин.
От туитването наистина може да се печели. Холивудската актриса Ким Кардашиан например получава 10 хил. USD за всеки статус. Хонорарът зависи от броя на хората, които отиват на линка.
Силата на туитовете на Шийн е очевидна. Той пусна снимка с приятелката си, която държи бутилка шоколадово мляко на калифорнийска компания.
От фирмата съобщиха, че са били засипани от обаждания дали Шийн не е станал рекламно лице на продуктите й. Оттам обаче категорично отхвърлиха появилите се твърдения, че рекламата е била платена.
Лошото момче на Холивуд дори не трябва да измисля туитовете си сам. Агентът ad.ly има цял екип от професионални туитър сценаристи, които пишат статусите на Шийн.
Директорът на компанията Дерек Рей споделя: "Звездите казват "хей, вижте това!" и нашите писатели се грижат за небрежното звучене на туитовете, за да не се разбере, че са реклама."
От компанията твърдят, че най-добрият начин рекламата да навлезе в социалните медии е чрез звездите.
Безплатен обяд няма
"Винаги има група хора, които си мислят, че всичко трябва да е безплатно. Това е просто наивно", казва изпълнителният директор на ad.ly Арни Гулов-Сингх пред АП.
"Когато основахме компанията, приятелите ни в "Гугъл" ни гледаха възмутено и ни питаха как може да замърсяваме мрежата.
Казах им: "Погледнете се в огледалото. Вижте си компанията. Целият ви бизнес се гради на добавянето на реклами към всичко."
Звездите създават ценно съдържание и имат право да го осребрят. Иначе защо да го създават?", пита риторично Гулов-Сингх.
Чарли Шийн наистина "побеждава", както обяви в първия си туит. И то защото използва всички модерни инструменти на славата, които може да използва една публична фигура. Съвременната звезда няма нужда да има покритие, за да бъде известна.
Като превърна страницата в течащ "дневник на един луд", Шийн сложи черешката върху тортата на ексцентричното си морално падение, изкачващо се към върха.
Държейки се все по-откачено и по-откачено, Шийн се превръща в по-голяма икона, отколкото телевизията може да му позволи. Телевизионните звезди идват и си отиват.
Но дрогираният Шийн, който иска да се ожени за две "богини" едновременно, е нещо, което не се забравя. Така поне изглежда "победителят".
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!