"За никого не е тайна, че Махатма Ганди е имал необичаен интимен живот. Постоянно говорел за секс и давал на последователите си подробни, често провокативни съвети как да съблюдават целомъдрието.
Възгледите му не са били особено популярни.
Първият министър-председател на независима Индия Джавахарлал Неру описва като "противоестествени" съветите на Ганди към младоженците да се въздържат от интимност, за да запазят чисти душите си."
Това пише британският историк Джад Адамс за Махатма Ганди.
Той разказва за личния му живот в книгата си "Ганди: Гола амбиция". Авторът твърди, че обетът за въздържание не е пречел на индиеца да спи с голи жени и да прави чудновати сексуални експерименти - за да изпита себе си.
Портретът, обрисуван въз основа на трудовете на самия Ганди, рискува да предизвика недоволство в Индия, където 60 години след смъртта му на него гледат като на светец.
През 1883 г. родителите на Махатма Ганди го женят. Тогава той е 13-годишен, а съпругата му Каструба е на 14. Интимният им живот е съвсем нормален и не след дълго тя забременява.
Две години по-късно, докато баща му е на смъртен одър, Ганди го оставя, за да прави секс с жена си. По същото време той издъхва. Мъката на младия мъж е примесена с чувство за вина, че не е бил до баща си в последния му миг.
Това обяснява рязката промяна в отношението на Ганди към "страстната любов" по-късно, твърди Адамс.
Той казва, че е изумен колко много от текстовете на Ганди са посветени на секса. Според него е очевидно, че в първата част от живота си той е бил със съвсем нормална сексуалност. След това дава обет за въздържание.
Ала противно на образа му на аскет, Ганди често се къпе с девствени девойки и дели ложето си с една или няколко от своите поклоннички.
Историкът все пак твърди, че няма доказателства Махатма Ганди да е престъпил обета си, но уточнява, че дефиницията на индиеца за секс е доста ограничена.
Според него Ганди е очаквал от жените да го стимулират сексуално, за да може да докаже силата си, като не се поддаде на изкушението.
Освен това жените, посещаващи неговата обител, понякога били канени да прекарат нощите с него, като в същото време те нямали право да спят със съпрузите си. Британският историк оприличава това на някаква форма на стриптийз, при който няма никакво докосване.
Този род експерименти не са му спечелили последователи в политическия му антураж, отбелязва Адамс. До убийството му през 1948 г. те били коментирани, но след това подробностите за личния живот на Ганди отстъпили на заден план и се наложил консенсусният образ на национална икона.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!