Реклама, представяща актрисата Рейчъл Уайз с крем против бръчки на Л'Ореал (L`Oreal) беше забранена, защото подвеждала клиентките, показвайки снимка, на която чертите на звездата били дигитално подсилени.
Властите във Великобритания съобщиха, че козметичната компания е използвала постпродукционни техники, за да подвежда какво е постижимо за жените.
Но те отхвърлиха жалбите за втората реклама на Л'Ореал с участието на актрисата Джейн Фонда, която рекламира овлажнител на марката, тъй като не са направени никакви промени на снимката.
Шотландската депутатка от либералите Джо Суинсън, която води кампания срещу козметичните марки, използващи постпродукционни техники, подаде жалба в Комисията за рекламни стандарти, че
рекламата с Рейчъл Уайз е подвеждаща
Тя смята, че черно-бялата снимка в близък план е дигитално манипулирана.
В рекламата се казва: "Новият крем Revitalift Repair 10. Нашият първи многофункционален овлажнител, борещ се с 10 признака на остаряването в едно".
Регулаторът, контролиращ рекламното съдържание, постанови, че "модифицирането на снимки е допустимо дотолкова, доколкото постигнатият ефект не преувеличава подвеждащо ефекта, който продуктът може да постигне. Макар да не смятаме, че снимката в рекламата дава погрешна представа за блясъка и присъствието на бръчки по лицето на Рейчъл Уайз, считаме, че снимката е била променена, по начин, който
значително променя нейния тен и прави лицето й да изглежда по-гладко
Поради това заключихме, че снимката в рекламата подвеждащо преувеличава качествата на продукта относно твърденията, че "кожата изглежда по-гладка", а "цветът на лицето - дори по-равномерен".
От Л'Ореал заявиха, че са се опитали да представят актрисата в колкото се може по-добра светлина.
Шест читателки се оплакали от снимката на Джейн Фонда в рекламата на овлажнител на същата модна марка.
Според тях тя подвеждащо преувеличава ефекта, който може да се постигне.
Според Комисията за рекламни стандарти обаче снимката на Джейн Фонда в рекламата не е била значително променена и не може да бъде счетена за подвеждаща.
Това е поредната реклама на козметичната марка, която бива забранена.
В края на юли 2011 г. Британският комитет по рекламни стандарти (ASA) забрани излъчването на реклами на козметичната марка "Л'Ореал" с участието на Джулия Робъртс и Кристи Търлингтън, заради
активното използване на компютърни програми за манипулация на снимките
Забраната дойде след жалба на депутатката Джо Суинсън, един от основателите на "Кампания за увереност в своето тяло". Според нея въпросната реклама е "нереалистична" и поражда комплекси у обикновените жени.
"Трябва да има някаква честност в рекламните кампании и Комитетът по рекламни стандарти е именно за това", каза тя.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!