Круизният кораб "Коста Конкордия" се превърна в италианския "Титаник", след като претърпя крушение край бреговете на остров Джилио в областта Тоскана.
Той е плаващ палат, въплъщаващ най-съвременните тенденции при строителството на подобни лайнери, отбелязва Франс прес.
Корабът беше смятан за гордостта на италианските корабостроителници Финкантиери.
"Коста Конкордия" е собственост на компанията оператор "Коста Крочиере", която е под контрола на американската компания "Карнивал корпорейшън".
Последната вече
оцени загубите си от крушението на между 85 и 95 млн. долара.
Корабът, който сега е почти под водата в залива на остров Джилио, е дълъг колкото 3 футболни игрища.
Той е замислен като храм на развлеченията и спокойствието на пасажерите. Досега за "Коста Конкордия" се говореше само със суперлативи.
За първи път Коста Конкордия плава през 2006 г. От тогава той е обявен за флангман на флотилията на "Коста Крочиере". Той е най-големият кораб, строен някога в Италия.
Мерките му са 290 метра дължина на 38 метра широчина.
Корабът разполагаше с 17 мостика и палуби, от които 14 отворени за пасажерите.Екипажът наброяваше най-малко 1070 души.
Корабът можеше да побере до 3780 пътници и това го превръщаше в истински плаващград. Пасажерите бяха разпределени в 1500 каюти, от които 505 с балкон към тях.
Към тях трябва да добавим и 70 луксозни апартамента.
Пътниците на "Коста Конкордия" се прехранваха в 5 ресторанта, сред които изискания "Клуб Конкордия", където маситеизискваха предварителна резервация, а клиентите бяха само най-отбраните.
Пътниците можеха да посещават и 13 тематични бара, сред които особено популярните "Коняк и пура" и "Кафе и шоколад".
Корабът имаше 4 басейна, от които 2 със стъклен подвижен покрив, 5 джакузита, спортно игрище, джогинг пътека на открито.
Черешката на тортата беше спа-центърът "Самсара", известен като най-големия подобен център на борда на кораб. Той се простираше на площ от 6000 квадратни метра, на 2 етажа.
Петдесет и пет каюти от кораба разполагаха с директен достъп до СПА-центъра, в който имаше спортна зала, комплекс за балнеотерапия, козметични салони, сауна, солариум, хамам.
Корабът разполагаше и с театър на 3 етажа и с казино.
Небива да се забравя и дискотеката, в която се организираха тематични партита."
Коста Конкордия" предлагаше достъп до интернет и библиотека, а почитателите на шопинга можеха да се посветят на страстта си в десетките бутици на борда.
"Коста Конкордия" разполагаше и с автомобилен симулатор,в който човек можеше да си представи, че участва в рали.
Филми се гледаха на огромен екран, инсталиран пред един от басейните на лайнера.
В технически план корабът с тегло 114 500 тона беше оборудван с 2 двигателя с мощност, еквивалентна на 21 мегавата, което му позволяваше да достигне максимална скорост от 23 морскимили в час.
При скорост от 21,5 морски мили в час "Коста Конкордия" можеше да плава без спиране за презареждане от 10 до 14 дни.
В италианските морски среди обаче корабът беше известен като прокълнат,
заради несчупена бутилка шампанско при морското му кръщене през 2006 г. "Коста Конкордия" регистрира първия си инцидент през 2008 г. в Палермо.
При влизането в местното пристанище по време на внезапно разразила се буря, лайнерът беше тласнат от силните вълни и се удари в стените на пристанището. Десният му фланг и носовата час бяха разкъсани, но пътниците и екипажът останаха невредими.
Не бива да се забравя, че сега за злощастното си пътуване, приключило само няколко часа след началото му, "Коста Конкордия" потегли точно на датата петък 13-и.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!