15 на сто от всички имейли, разменени в службата, са с клюкарско съдържание, установи американско проучване, цитирано от в. "Дейли мейл".
Американски социолози стигнаха до този извод, след като анализираха стотици хиляди имейли, разменени между служителите на бившия енергиен гигант "Енрон", който фалира през 2001 г.
Но според екипа положението е същото във всеки по-голям корпоративен офис.
15 на сто от посланията били определени като клюкарски, тъй като касаели трети лица, които не били сред получателите.
Клюкарствало се на всички служебни нива,
но по-нисшият персонал се изявявал като отличник в това начинание.
Според един от авторите на проучването Ерик Гилбърт от Технологичния институт на щата Джорджия средностатистическият корпоративен служител изпраща средно по 112 имейла дневно.
Всякоседмо писмо в електронната поща е с клюкарско съдържание, но това не винаги е лошо нещо.
Говоренето по чужд адрес играе много важна роля при взаимното общуване, защото чрез него се разменя важна социална информация.
Злословенето в изследваните 600 хил. имейла на "Енрон" било три пъти по-срещано в клюкарската електронна поща на фирмата.
Ведомствената клюка изпълнявала четири важни функции - давала информация и разтуха, създавала интимност и влияние както в служебните, така и в личните отношения на персонала.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!