Т върди се, че добрите маниери не струват нищо, но на клиентите на кафене в Южна Франция те дори могат да помогнат да спестят някой и друг цент.
Кафенето увеличава цената за чашата кафе на недобре възпитаните си клиенти, които не казват "моля".
Заведението "Птит Сира" (Petite Syrah) в Ница, на Френската Ривиера, кара клиентите си да плащат по 7 евро за "едно кафе", но само 4,25 евро за "едно кафе, моля".
Но най-евтино излиза на клиентите, които искат кофеиновата си напитка с приветливото "добър ден, едно кафе, моля".
Те го получават само срещу 1,40 евро.
Французите са известни с любовта си към добрите маниери.
Така че, когато стандартите паднат, шокът може да се окаже много неприятен.
Поради това кафенето "Птит Сира" решило да въведе новата политика, която удря грубите клиенти по джоба.
"Всичко започна като шега, защото на обяд хората често идват много стресирани и понякога са груби с нас, когато поръчват кафе.
Зная, че хората твърдят, че френското обслужване понякога е грубо, но също така е вярно, че клиентите могат да бъдат груби, когато са заети", казва мениджърът на кафенето Фабрис Пепино.
Той допълва, че новият ценоразпис постигнал успех и вече се забелязвала значителна разлика в поведението на клиентите му.
"Повечето клиенти са редовни и гледат на нещата откъм смешната им страна, като преувеличават любезността си", отбелязва Пепино.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!