Марката на "Нестле" Nescafe отбелязва 75 години от раждането на разтворимото кафе - създадено като идея за разрешаване на проблема с оползотворяването на нереализираната кафе продукция.
Днес, всяка секунда се консумират повече от 5500 чаши разтворимо кафе Nescafe, казват от "Нестле".
През 1929 г. на тогавашния председател на "Нестле" Луи Дапелс била възложена интересна задача от бившия му работодател - Banque Française et Italienne pour l'Amérique du Sud.
След краха на Уолстрийт и срива на цените на кафето, банката разполагала с голямо количество непродадено кафе в складовете си в Бразилия. Тогава отправят запитване към "Нестле" дали тези запаси могат да се превърнат в "разтворими кубчета кафе", които да бъдат пуснати в продажба.
Химикът д-р Макс Моргенталер се присъединява към компанията, за да помогне да се намери решение.
След тригодишни изследвания негоивият екип открива, че "café au lait" - кафе, смесено с мляко и захар, и превърнато в прах, запазва вкуса си за по-дълго време. Но този прах не бил лесно разтворим.
Д-р Моргенталер обаче установил също, че вкусът и ароматът на кафето се запазвали по-добре в кафето, когато към него се добави подсладено мляко, отколкото при добавяне на неподсладено. Той открил още, че кафето се съхранявало по-дълго след излагането му на висока температура и налягане.
Химикът стигнал до заключението, че тайната за запазване на аромата на кафето се крие в създаването на разтворимо кафе с достатъчно въглехидрати. Това било нов и оригинален начин на мислене.
Една година по-късно той използвал специфична техника за производство на такъв прах и го представил на Изпълнителния борд на "Нетсле" и на техническите директори на компанията като разтворимо кафе, което може да се консумира.
Две години по-късно, на 1 април 1938 г., разтворимото кафе, наречено Nescafe, е представено в Швейцария. Тогава Нестле създава мащабни производствени мощности за екстракция на кафе във фабриката си в швейцарския град Орб. Линията за производство на Nescafe включва и процесите за изсушаване на кафето чрез пулверизиране на кафе зърна.
Два месеца по-късно марката е представена в Обединеното кралство и през 1939 г. в САЩ. До април 1940 г. Nescafe вече се предлага в 30 страни по света.
По време на Втората световна война, повече от три четвърти от световното производство на Nescafe се консумира в Швейцария, Великобритания и САЩ. Неговият срок на годност - по-дълъг от прясното кафе, помага, както за неговата широка популярност, така и за удвояване на обема на неговите продажби.
По-голямата част от произведеното количество разтворимо кафе се предоставяло за продоволствие на американските войски. За да отговори на търсенето до 1943 г. "Нестле" създава две фабрики за производство на Nescafe в САЩ.
През 1952 г. фабриката в Сан Мене, Франция, въвежда нов и иновативен продукт, който не се нуждае от добавените въглехидрати.
За да запази свежестта си през 60-те години продуктът започва да се предлага в стъклени буркани в Европа и Япония.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!