З а първи път в своята тринадесетгодишна история фестивалът „В ДВОРЕЦА“ ще се проведе в София, а не както до сега в Балчик.
Изнасянето на основната част на фестивала в столицата ще осигури по-лесен достъп до неговото съдържание, както от страна на аудиторията, така и за артисти и други професионалисти.
„През годините на своето съществуване ходът на развитие върви в положителна посока на разрастване. В резултат днес фестивалът е достигнал значителни размери по отношение на своя статут, структура, презентационен материал и аудитория. Мащабът на събитието неминуемо започва да надхвърля границите и капацитета на град като Балчик, задавайки необходимостта от нови хоризонти и пространства. Това породи мисълта и създаде амбицията качествено разработената платформа като „В ДВОРЕЦА“ да бъде насочена директно към пазара на кино индустрията, която заедно със своите публика е 100 % концентрирана именно в София“, коментира създателят и директор на фестивала Цанко Василев.
Тринадесетото издание ще се реализира в периода 08 – 13 декември, 2015 г. в сградата на Националния дворец на културата,
която от една страна е гарант за качеството на събитието и авторитета, който носи с името си, и същевременно идеално вписва концепцията си „в двореца”.
Залите на институцията са ангажирани за традиционното съдържание на фестивала, което включва национална и международна състезателна програма, специално курирани фокусни прожекции, съпътстваща фестивала музикална програма, множество образователни инициативи.
В рамките на фестивалната седмица ще бъде изграден и Пазар на филмовата индустрия, където партниращи на „В Двореца” организации и фестивали от Европа и света ще разположат своите щандове.
„Този модул цели да запознае и представи на гостите на фестивала различни институции и организации, ангажирани с финансиране, развитие и разпространение на филмови проекти и други услуги в областта със своите дейности и да предостави на младите творци различни възможности за професионално развитие и контакти. Това е пространството, в което специалистите в различни области от световната кино индустрия имат възможността да осъществят помежду си директен контакт и да обменят професионален опит“, допълва Цанко Василев.
По време на фестивала ще се проведе и кампания за подпомагане производството на късометражни филми и развитието на сектора късометражно кино като цяло.
Инициативата е насочена към насърчаването на българските творчески индустрии в областта на аудио-визуалния сектор,
както и увличането на публики, превръщайки ги в активен участник в самия процес на продукция в качеството си не само на аудитория, но и на пряк дарител.
Решението за финансиране на късометражни филми ще бъде взето от бюджетна комисия. Бюджетната комисия представлява панел от 10 продуцента от България и чужбина.
На нарочна питчинг сесия кандидатите за финансиране публично представят филмовите си проекти и техните бюджети, комисията класира по точки проектите на база художествените им качества, като на закрито заседание разглежда и при нужда коригира бюджетите им за производство.
Финансов грант за производство на късометражен филм ще получат проектите, събрали най-много точки.
Питчинг форматът е дългогодишна и утвърдена практика на In The Palace („В Двореца“), която успешно работи в подкрепа на млади и дебютиращи артисти.
През 2012 г. младият български режисьор Павел Веснаков печели Grand Prix на най-престижния фестивал за късометражно кино Клермон-Феран, Франция с филма си „Чест”, чието производство е финансирано именно в рамките на участието му в питчинг сесията на фестивала.
Този успех е прецедент в историята на българското кино. Режисьорите Еди Шварц и Йордан Петков също жънат редица успехи в различни европейски фестивали с филма „Auf Wiedersehen” – авторски късометражен проект, чието производство също е финансирано от фестивала.
Подкрепете създаването на следващо поколение кратки филми.
Изпратете дарителски SMS с текст на латиница с текст на латиница DMS FILM на номер 17 777 ( за абонати на Telenor, VIVACOM и Mtel ). За абонаментни дарения и други начини на даряване посетете Dmsbg.com.
За абонати на Telenor, VIVACOM и Mtel цената на 1 SMS е 1 лв., а за потребители на предплатени услуги 1 SMS е 1,20 лв. с ДДС, за абонаментни дарения стойността е 2 или 5 лв. месечно.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!