Звезди от сцената и екрана - Филип Трифонов, Георги Мамалев, Павел Попандов, Катерина Евро, Антон Радичев, Мария Каварджикова от някогашната легендарна лента отново ще бъдат на екрана.
Нови ще са не по-малко популярните им колеги Мария Статулова и Албена Колева от Сатиричния театър, Деница Шопова от Музикалния... Та дори и Александър Кадиев, синът на Катето Евро, млад актьор с вече запомнящи се роли на сцената на Малък градски театър "Зад канала".
Продуцентът Димитър Бакалов, човек със солиден опит в рекламния бизнес (stripe.bg), търси инвеститори, надява се на помощ - защо не! - и от редови фенове.
Няма случайни неща - създаденият през 1981 г. "Оркестър без име" неизменно оглавява всички анкети и класации за най-харесван български филм - вече 30 години.
Няколко поколения знаят наизуст десетки реплики на героите. "Запомнящите се реплики си дойдоха от нас, от вътре, и когато едната такава фраза е подплатена с житейска истина, си остава трайна, нали", казва актьорът Павел Попандов.
Например: "А бе, Гоше, ще оглушеем с това твое думкане, бе! Здравето ми взе! Ти мани ме мене, ами кокошките спряха да снасят, при 20 кокошки - яйца от пазара купувам! Аз и на война съм бил, ама такова чудо! Бомбардират, бомбардират, па спрат. Какво беше това чудо, какво беше това изкуство?" (чичо Петър - актьорът Георги Русев).
Или: "Ай сиктир, ще й свиря десет дена под прозореца... Да не е Лайза Минели!" (Филип Трифонов)...
Сценарият е написан от Генчо Генчев - авторът, измислил през последните години най-успешните телевизионни реклами: "Оооо, Пепи!" - за кренвиршите "Леки", "Мигач" с Преслава и Павел Поппандов и "Сезонът на дините" - за мастика "Пещера", "Ето, това чукане чаках..." с Камелия - за водка "Бяла мечка", "Македонска наденица".
Попандов, Мамалев и Евро харесват сценария. 30 години по-късно техните герои отново тръгват от малкото заспало градче, този път за... знаменития бирен "Октоберфест" в Мюнхен. "Може да стане добър филм", единодушни са актьорите.
Оркестър с име from Nikolay Marinov on Vimeo.
"Където има театър, мога да работя в него", казва режисьорът. Най-дълго се задържал в Лондон, където правил постановки, отворил и своя актьорска школа. Опитал и, както ги определя, "кратки филмови форми" - рекламни и музикални клипове, включително и няколко за VH1 и MTV.
"Ще видите какво става с любимите герои 30 години по-късно, а и типажи и характери, които днес са навсякъде наоколо", казва Живко Ботев.
През 1980 г., когато Стратиев пише сценария, прави нещо, непознато до тогава за българската практика - четирите водещи роли са предназначени специално за четиримата водещи актьори. Генчо Генчев признава, че сега и той е постъпил така, че за всеки герой си е представял конкретния актьор.
За продължение на "Оркестър без име" се говори от 20 години. В началото на 90-те Станислав Стратиев написва сценарий, после го преработва.
Но тогава никой в "Българска кинематография" не вярва, че е възможно успешно продължение на онази непретенциозна история, заснета през 1981-ва, когато почти всички средства и амбиции се влагат в суперпродукции като "Хан Аспарух", "Борис Първи", "Константин-Кирил Философ", "Мера според мера"...
После Людмил Кирков се разболява и без време си отива от света. През 2000 г. умира и Стратиев.
Днес акторите са на едно мнение - трябва да го направим този филм, защото годините минават, мнозина вече ги няма, а е сигурно, че хората ще харесат такова кино.
Търсят се обаче парите...
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!