Светът може да страда под тежестта на глобалната икономическа криза, но в Китай са доволни.
Местният боксофис процъфтява въпреки кризата и разпространението на пиратски филми в страната, предаде АФП.
Тайната е в нарастващия брой заможни градски жители и наличието на повече касови китайски филми.
Икономическата криза не само не е засегнала китайската киноиндустрия, а е накарала хората да търсят по-евтини развлечения.
"Кризата всъщност е дар от Бога, защото докато всички говорят за икономическата нея, хората искат да отидат на кино, за да се разсеят", казва Джао Джин, директор по маркетинга на кинокомпанията Wanda Group.
Компанията, разположена в североизточния град Далиян е един от големите играчи, стоящи зад появата на нови кина в хилядите нови проекти, които преобразуват китайските градове.
Тя е разположила 40 киносалона в 30 китайски града и цели да разполага със 100 до 2010 г.
Над половината посетители на кината в Пекин са на възраст от 20 до 40 години, представляващи образованата и добре материално средна класа, която подтиква разрастването на развлекателния сектор в цялата страна.
Повечето от тях предпочитат да ходят на кино заради атмосферата, въпреки че цената на пиратските дивидита е една десета от цената на билета за кино.
Разрастващата се китайска индустрия и политиката на местните власти също са фактор. Китайското правителство установява квоти за чуждестранни филми, за да защити националната индустрия.
През 2008 г. китайският боксофис е събрал 4,2 млрд. юана (468,5 млн. евро), което е повишение с 27% спрямо 2007 г.
Тенденцията изглежда ще се запази и през 2009 г., въпреки икономическите проблеми. Над 20 млн. китайци са посетили кината през януари, срещу 9,35 млн. за същия месец през 2008 г.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!