Лъскави торби, бляскави витрини, сърцето бие лудо, очите гледат трескаво. Адреналинът ти е на макс. Треснала те е шопинг манията.
Някои го наричат болест, други изкуство. Някои твърдят, че лекува депресия, грип и стрес, други, че само празни джоба.
Факт е, че някои шопинг маниаци са истински виртуози и успяват да направят чудесни инвестиции в гардероба, външния вид и самочувствието си.
Златното правило на умния купувач е да получава най-доброто на възможно най-ниска цена.
Шопинг маниакът е истински герой на своето време. Най-актуалният персонаж, обект на критики, но и на подражание и обожание. Защото именно той, със своята шопинг ерудиция диктува тенденциите.
Не всеки обаче е в тази висша категория интелигентни потребители. Да си напълниш торбата в някой супермаркет не е изкуство, а елементарно консуматорство.
Виртуозният шопинг маниак е естет - умее да подбира най-доброто и да го съчетава по подходящ начин. Затова веднага се различава в тълпата със своя стил от по-висок клас.
Не е просто консуматор, а стилист на едно микрониво. С въображение, с желание да търси и експериментира. Точно той е човекът, който често е вдъхновение на дизайнерите и на стрийт трендовете.
Шопинг маниакът се интересува от мода, от тенденции и познава брандовете. Той наблюдава, сравнява, коментира, може да оценява доброто и да критикува лошото и така да формира обществено мнение. Знае кои са добрите магазини и често се познава с персонала. Така успява първи да се снабди с най-изгодното.
"Носете си новите дрехи момчета...", помните ли този известен рефрен? Шопинг маниакът изповядва точно тази философия. Живея сега, на мига, пазарувам, радвам се на живота, забавлявам се...Утре не съществува. Утре няма да съм млад. Една мъдра позиция, предвид бързо променящите се обстоятелства на живота.
Шопинг маниакът е двигател на социалния живот. Той притежава онази доза здравословна суета, която го амбицира да изглежда винаги добре. Обича да е сред хора и обикновено го ценят и харесват. Харизматичен е и със самочувствие. Без него партитата нямат цвят. Неговото присъствие е комплимент за всяко събиране.
Шопинг маниакът е двигател на икономиката. Това са хората, които помагат на парите да се движат. Тях не ги спира кризата - те знаят, че изгодната покупка на качествена стока е добра инвестиця. Затова и в криза продължават своите шопинг експедиции. Парите, загробени някъде, са мъртви. Шопинг маниакът разбира това и постоянно ги използва за своя ъпгрейд. И това му се изплаща с отношението на околните.
Шопинг манията в нейния интелигентен, рафиниран и разумен вариант е по-скоро здравословно явление. И е направо задължителна за хората, чиято професия изисква имидж. И за тези, които уважават себе си. Грабвайте торбите!
Емил Арабаджиев вече 20 години е в българската модна индустрия. Заедно с брат си Младен Арабаджиев създава една от емблематичните марки на нашия пазар – Денил.
Надарен с умението да вижда зад фактите и да предвижда развитието на пазара, той е незаменим ментор на цяло поколение дизайнери, търговци, рекламни и маркетинг специалисти.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!