Ие ерията около рекламните календари пак завладя света на рекламата - както всяка година по това време.
Пазарите
са залети с невероятна изобретателност, с истинско изкуство, с висок вкус и,
разбира се, с огромни дози кич. А представянията на календарите на големите марки се превръщат в светски и културни събития от най-висок ранг.
Както
винаги през последните десетилетия, голямата надпревара е в Италия, където
могъщите фирми редовно хвърлят луди пари, за да привлекат най-престижни автори и
модели, за да предизвикат най-оригиналните хрумвания.
"Да си влюбен в Италия" - така тази година е
озаглавен стенният календар на "Лаваца". Шестте сюжета са заснети на Капри, в Неапол,
Верона, Тоскана, Флоренция и Венеция.
За фотограф този път е избран американецът Марк Селиджър (markseliger.com).
Той е прочут с над 100-те си корици за списание "Ролинг стоун", днес работи за "Венити
феър" и GQ, издал е много албуми, режисира
музикални видеоклипове, подготвя Mark Seliger: The Musik Book.
На корицата на "Лаваца 2011" той поставя
модела Бил Джентъл, който в другите фотографии е романтично влюбен в различни манекенки. Това е емблематичен знак за основната тенденция на годината - мъжете и техният свят.
Нещо нормално за Италия, където мъжката мода винаги е била пред и над дамската във всяко отношение.
"Кампари" (camparigroup.com) избират да отбележат
150-годишнината на фирмата също с мъж, само един, и той е Бенисио дел Торо (beniciodeltoro.com).
След като през последните години звезди на календарите на компанията бяха
Джесика Алба, Салма Хайек и Ева Мендес, сега латино линията продължава с
малко страшничкия пуерториканец, носител на "Оскар" за ролята си в "Трафик".
Снимал го е швейцарецът Мишел Комте (michelcomte.org), а гардеробът е от Ерменеджилдо Дзеня (zegna.com). Премиерата беше на 21 октомври в Милано.
Но
начало на интригата с моделите, всъщност поставиха
от "Пирели", когато още в края на пролетта обявиха, че техният
календар за 2011 г. ще бъде направен от великия Карл Лагерфелд, а той ще
заснеме модел №1 сред мъжете в момента - 21-годишния корсиканец Баптист Джиабикони.
Твърди
се, че когато Наоми Кемпбъл го видяла за първи път в Москва през 2009 г., му
казала: "Не е справедливо: Ние, всичките, имаме дефекти. Ти нямаш нито един."
Самият Лагерфелд в интервю описва Баптист като "момчешка версия на Жизел
Бюндхен: Слаб, но атлетичен - добър за облекла и великолепен без дрехи..."
От "Пирели" все още късат нервите на конкурентите. От
работата върху календара не изтече никаква информамия, нито един кадър. Така ще е до
представянето, насрочено за 30 ноември в Театър "Станиславски" в Москва пред
600 строго подбрани ВИП гости.
На фона на тази жестока конкуренция, която винаги ражда великолепни произведения, по улиците и в магазините навсякъде по света има какви ли не календари.
Кати Пери, Брад Пит, Роби Уилиямс и още стотици звезди от шоу бизнеса, ретро и днешни герои на книги и филми бестселъри, гастрономически шедьоври, туристически дестинации, всякакви домашни любимци и екзотични зверове, неописуемо красива природа - избор има за всеки.
Истерията с календарите
Пазарите са залети с календари за 2011 г. - невероятна изобретателност, истинско изкуство, висок вкус и, разбира се, немалки дози кич
10 ноември 2010, 11:17
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!