Всичко започнало в един парижки апартамент през 1909 г. Химикът Йожен Шюлер използвал трапезарията си за зала за демонстрации, а кухнята за лаборатория. Той възприемал човешката коса като обект за изследвания и вярвал, че химията може да създаде козметични продукти и да възроди "старите рецепти за красота".
Именно в тази парижка кухня се родила боята за коса, а с нея и компанията "Л'Ореал" (Loreal.com).
Боядисването на косата привличало Шюлер още в часовете по химия. След като завършил училище, той за кратко работил като асистент в аптека. Когато решил да си тръгне и да основе собствена компания, шефът му го предупредил, че боядисването на коса е силно ограничен пазар и няма бъдеще. И сбъркал.
В следващите десетилетия Шюлер се превръща в абсолютен пионер в областта на разкрасителната индустрия, а продуктите, които "Л'Ореал" разработва, в лекарство за най-съкровената болка на жените - преходността на красотата.
Много от козметиката, без която всекидневието днес изглежда немислимо, е плод на неговите или на последователите му проучвания.
На "Л'Ореал" дължим боята за коса, която придава златисти отблясъци, първият шампоан без сапун, първия слънцезащитен лосион, първият продукт за студено къдрене, пакетчетата шампоан за еднократно ползване, лакът за коса, първите продукти за грижа за мъжката кожа, първата молекула против оплешивяване...
Днес малкият семеен бизнес се е превърнал в интернационална компания, за която работят 67 500 служители. Продуктите й са подредени в козметичните чантички на жените и мъжете в 130 страни по света.
В "Л'Ореал" са издигнали научните изследвания в култ. За компанията има повече от 3000 изследователи. Бюджетът за иновации съставлява 3% от годишния оборот.
Нещо повече през 2003 г. е открит Институт за изследване на етническата кожа и коса в Чикаго, чиято цел е да разбере какви са специфичните характеристики на кожата и косата на хората от африкански произход, за да може да отговори на техните изисквания.
През 2005 г. в Пудонг, Китай, е открит още и изследователски център, посветен на изследването на азиатската кожа и коса.
"Л'Ореал" проучват различните типове кожа и коса от 80-те години. Те са идентифицирали осем категории коса и 63 различни типа кожа, като се опитват да удовлетворят нуждите на потребителите във всяка географска зона на планетата.
4 юни е денят, в който всички офиси на компанията по света празнуват нейния рожден ден.
За своята 100-годишнина "Л'Ореал" излезе от традиционната рамка на пищни тържества и обърна поглед към благотворителността и разработи 100 хуманитарни проекта в 100 страни, посветени на развитието на образованието, подкрепата на научните изследвания и повишаването на вярата в собствените сили и възможности.
България също попадна в списъка на избраните държави. Философският факултет на СУ "Св. Климент Охридски" (Uni-Sofia.bg) беше оборудван с две рампи, асансьор и сигнални ленти, които осигурява на студенти в неравностойно положение достъп до залите и съоръженията на учебното заведение.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!