„За нас, „Сектрон“, е място, където всеки един човек от екипа се стреми да помогне с професионално решение. Мотивирани да предоставим възможност за повече спокойствие за хората в дома и по-голяма сигурност за бизнеса, чрез модерни, надеждни и удобни за ползване системи за охрана, видеонаблюдение, контрол на достъпа и пожароизвестяване. Системи, които да осигурят превенция или защита при настъпване на конкретни събития.“
Как да живеем по-спокойно? Как да се чувстваме по-сигурни? Как да се погрижим за своята безопасност в дома и извън него?
Разговор с Мариян Хамбаров, търговски директор в „Сектрон“ ООД
Господин Хамбаров, в какво вярвате?
Вярвам в постоянството и усърдието при преследването на правилните цели, които водят до успех, а той често е резултат от двете. Когато човек има ясен план и стратегия за бъдещото и иска да се развива, работи упорито и влага старание, тогава целите изглеждат напълно постижими. Важно е да бъдеш предприемчив, да взимаш бързи решения и да си готов да правиш промени със и в своя екип.
Какво е успехът?
Успехът е в съзиданието, в това да докажеш, че стратегията ти е правилна, че целите за постигането ѝ, са изпълнени! Да градиш екип, да създаваш доверие в партньорите и клиентите си, да предлагаш винаги най-иновативните решения, да си лидер – това е успехът.
Вярваме, че успехът на компанията е възможен, когато нашите клиенти и партньори са успешни. Ако успеем да предоставим разнообразни, иновативни, надеждни и конкурентни решения, които да подготвим заедно, чрез експертизата на нашите инженери и партньори, то тогава сме постигнали целта, за която сме създадени. Екипът ни се стреми не само да разпознава нуждите на пазарната среда, но да генерира нови възможности и идеи за бизнес на нашите партньори в различните вертикали на пазара за сигурност.
„Убеден съм, че успехът в бизнеса, е възможен през успеха на нашите партньори.“
Най-важното, което успяхте да постигнете от началото до сега?
Тридесет години е дълъг период, който ни позволи да изградим характера на компанията и да утвърдим категоричната ѝ позиция на стабилен, иновативен и технологичен партньор. Постигнахме изключително добри неща в полза на хората, обществото и бизнес средата, като заедно с това успяхме да преодолеем и редица ограничения. Пътят е във всяка крачка, а нашите станаха толкова много, че тридесет години по-късно, имаме развит бизнес в пет държави - България, Сърбия, Македония, Черна Гора и Албания. Компанията е водещ представител на световни марки в системите за сигурност и комуникации - Paradox , Hikvision, Hochiki, Bosch Security Systems, Мilestone и други. Партньорството с тези фирми, ни дава увереност, че продуктите отговорят на високите изисквания на различните клиенти – от дома и офиса, до най-големите промишлени, търговски и институционални обекти.
„Когато погледна от позицията на опита, виждам най-важното, което се откроява - разнообразието от все по-добри технологични решения, които носят повече спокойствие и сигурност за хората, отличната техническа поддръжка и безупречният сервиз. Това, към което се стремим от самото начало.“
Как новите технологии променят към по-добро работната и лична среда на хората?
Новите технологии скъсяват разстоянията и увеличават производителността в почти всяка индустрия, като създават по-благоприятна среда за успешен бизнес, чрез интегрирани решения и системи за защита. Започнахме да разчитаме още повече на изкуствения интелект, който улеснява човечеството в сектори като здравеопазване, охранителен бизнес, банково дело, финанси и т.н.
„Технологиите стават все по-прецизни и точни, което често спасява живот, а това е най-ценното.“
Защо клиентите ви предпочитат?
Ключът към това, е преди всичко в компетентността ни и доверието, което създаваме. Клиентите имат различни очаквания към качеството на системите за сигурност и комуникации, професионалното изпълнение на проекта, сервизното обслужване и репутацията на фирмата, но заедно с тези изисквания, те почти винаги търсят професионалния опит и човешкото разбиране. Преди да изберат продукт, клиентите избират компанията, в лицето на хората, които стоят срещу тях. Доверието започва още в началото, където личната консултация, квалифицираната препоръка и бързата реакция изграждат отношенията между клиента и марката.
Стремим се да бъдем лесна и отворена за комуникация компания, която е по-близо до хората, заедно с това поддържаме отлична дистрибуторска мрежа, защото по-добрата достъпност улеснява значително избора. Това са едни от водещите предимства на „Сектрон“. Хората изпитват увереност и сигурност, когато знаят, че могат да разчитат във всеки момент на специализираните регионални офиси и сервизни центрове, в които могат да намерят богата наличност от продукти и професионална консултация от нашите специалисти.
„Положителните отзиви от настоящи клиенти и партньори, сред които компании като „Телелинк Бизнес Сървисис“, „Тандем-В“ и „АТ Инженеринг 2000“, „Кауфланд България“, „Юробанк“, „Райфайзенбанк“, УниКредит Булбанк“, „Фантастико“, ‘‘Виваком“, „Метро Кеш енд Кери България“ и много други, ни мотивират да се развиваме още и още, като полагаме постоянни усилия, за да променяме живота на хората към по-добро. Когато имаме толкова силна подкрепа, можем да постигнем много повече. И ние го правим всеки ден през последните тридесет години.“
Кое налага постоянното разширяване на Вашето продуктово портфолио? Изискванията на клиентите или конкурентите?
Пазарът. Бързото темпо, с което се развиват технологиите. Клиентите. Конкуренцията, но по-скоро тази, при която надскачаме собствените си възможности в даден момент, за да предложим най-подходящите решения, с които помагаме на хората да разрешат навреме и коректно своите проблеми.
Ние правим редица технически тестове и проучвания, които ни показват посоката на развитие, тенденциите в света на технологиите, желанията на хората и бизнеса. Разполагаме с изключително широк спектър от много добри продукти, подкрепени с индивидуални решения. Това ни позволява да реагираме бързо на всякакви запитвания.
Какво казвате най-често на хората в компанията, когато говорите с тях?
Да не спират да се развиват, да бъдат постоянни, да работят със сърце, като едно цяло, като отбор, за да подкрепят развитието на клиентите, защото така, те самите са по-успешни и подпомагат собственото си израстване като специалисти. В края на деня - да изпитват удовлетвореност от това, което са направили.
„Преди всичко вярвам в човешкото отношение, защото хармоничната среда в компанията, се отразява във външния свят, когато общуваме с нашите клиенти и партньори.“
Вашата представа за свобода и сигурност в съвременното общество? Как „Сектрон“ допринася за поддържането на разумен баланс между тези човешки потребности?
Най-голямото предизвикателство, пред което се изправяме, е постигането на баланс между сигурността и свободата, защото тези понятия носят различен смисъл за хората. Нашата работа, е да го открием, за да бъдем полезни. Технологиите постоянно променят днешния свят, като създават нови възможности, както за бизнес развитие, така и за повишаване качеството на живот, но наред с това, те подпомагат някои недобросъвестни намерения на хора или организации, които се опитват да причинят някаква вреда. Балансът между свободата и сигурността се постига с периодичното предоставяне на информация на нашите партньори и клиенти, за новостите в областта на системите за сигурност, със споделяне на опит и познания в борбата с престъпността. Така всеки човек може да прецени какъв е разумният баланс за него.
„Тук е нашата най-важна роля – да противодействаме на заплахите с най-подходящите системи за сигурност и комуникации, които предпазват хората.“
Правилното съхранение на данни и различните системи за наблюдение, улесняват значително, както работата на държавните институции, така и на бизнеса, защото защитават хората.
В настоящата обстановка, в Европа се инсталират, както камери за видеонаблюдение с лицево разпознаване, така и термални камери в бизнес среда, които откриват много малки промени в човешката температура. Смятам, че това е ключова предпазна мярка, защото подпомага благосъстоянието и здравето на хората, а от друга страна осигурява отлична възможност за собствениците на бизнес, които искат да проследят навреме потенциалните рискове за служителите и клиентите на компанията.
В началото на разговора споделих в какво вярвам. В края ще го направя отново, но от позицията на ситуацията, в която се намираме.
Вярвам, че колкото и непредсказуема да изглежда реалността, тя ни предоставя възможност да преосмислим своето отношение към нашите колеги, клиентите с които работим и дори към обществото.
„Живеем във време, в което всеки бизнес трябва да се обърне към хората и да направи нещо смислено за своите клиенти. Сега е точният момент!“
Вижте повече за „Сектрон“ тук: www.sectron.com