М алко след като Лидл България обяви одобрените граждански проекти за финансиране през 2022 г., беше публикувана и обновената карта на въздействието по линия на най-голямата социално отговорна инициатива на компанията - „Ти и Lidl за по-добър живот“. Тя показва разпределението на средствата, проектите и брой достигнати хора в различните области и региони на страната. Заедно с тазгодишните резултати, за пет години програмата е успяла да достигне до общо 550 191 души, или повече от половин милион българи. От 2017 г. насам Лидл България е подкрепила общо 119 граждански идеи в 58 населени места в 25 области от цялата страна с общ фонд, възлизащ на сумата от 915 000 лв.
Новата карта на въздействието показва, че гражданските проекти в област „Култура и историческо наследство“ за отчетения период са общо 26 и са достигнали до 136 861 души. А общата сумата, с която са подкрепени, се равнява на 182 691 лева. Важно е да се знае, че голяма част от проектите имат дългосрочен ефект върху обществото и данните за броя достигнати хора се увеличава дори след отчетения период.
Добър пример от тази област, одобрен в петото издание на инициативата, е този на сдружение „Дебют“ от град Кюстендил. „Картините на Майстора оживяват на Хисарлъка“ е стойностна идея, която гражданският сектор в региона си е поставил за изпълнение. Благодарение на подкрепата на Лидл България, творчеството на Владимир Димитров-Майстора ще бъде пресъздадено в младежки спектакъл, синтезиращ визуални изкуства, танци и театър. Мотивацията зад вдъхновяващия проект е да се ангажират младежи в неговата реализация, които да повишат своите творчески умения пред публика, но същевременно да се обогати културната програма на града по повод честването на 140-тата годишнина от рождението на големия български художник.
Друг любопитен пример сред финалистите е проект „Силата на рода - изучаване и популяризиране на родовата памет“, който се реализира от Народно читалище "Христо Ботев - 1926" в село Гранит, област Стара Загора. В дейностите се включат ученици от няколко училища в общината, които с помощта на етнограф изследват личната си семейна история, както и истории на възрастни хора от региона и ги събират в т.н. „родови дневници“. В следващ етап те имат за задача, да представят събраните истории чрез видеоразкази и презентации, които да споделят с местната общност. В допълнение, за финала на проекта се планира реализацията на специална етнографска експозиция „Изчезващият свят на 20-ти век“, която да приобщи повече ученици и посетители към каузата.
Мисията на „Ти и Lidl за по-добър живот" е да помага на хората в различните региони от страната да водят по-качествен и пълноценен начин на живот чрез подкрепата на смислени идеи на граждански организации. Всички проекти получават финансиране в размер до 10 000 лева, с които да допринесат за подобряване на обществената среда и решаването на социално значими проблеми сред местните общности. Партньори на инициативата са Фондация „Работилница за граждански инициативи“ и Българския Дарителски Форум.
Повече информация за инициативата вижте на: https://corporate.lidl.bg/otgovornost/ti-i-lidl-za-po-dob-r-zhivot
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!