К ампания „За повече здрави семейства“ започна българският производител на мляко и млечни продукти „Верея“. Кампанията сe организира с подкрепата на Българска асоциация по фамилна терапия (БАФТ) и ще продължи около година.
„За повече здрави семейства“ има две основни посоки.
Първата е да покаже чрез реални примери как съвременното българско семейство се справя с различни предизвикателства и въпреки това остава здраво.
Данни от октомври 2017г. на изследователския център на Института за дясна политика у нас показват, че за близо 50% от българите най-важната ценност е семейството. Отделно според доклад на изследователското звено L’Observatoire Cetelem от 2017г. българите имат най-високо ниво на доверие в семейството сред страните в ЕС, като 95% от тях вярват на най-близките си (среден процент за ЕС – 92%).
Всеки може да участва в кампанията на „Верея“ като сподели история на semeistvo.vereia.bg: свързани с брак родители и деца; семейство без брак; „патриархално семейство“; „матриархално семейство“; семейства от един родител и дете; „доведено семейство“; приемно семейство и др. Единственото изискване е историята им да е вдъхновяваща. Примерите с най-интригуващ творчески потенциал ще се превърнат в ТВ клипове на „Верея“.
Втората посока на кампанията е да предложи и семейната терапия като една от възможностите за запазване на семейството здраво. Специалисти по семейни отношения (от БАФТ) ще провеждат безплатни практически семинари на теми като: „Какви са различните роли на партньорите в съвременното семейство? Кои събития предизвикват промени и как семейството се приспособява към тях? Как се преодолява рутината? Как общува здравото семейство?“ и др. Техните практически съвети ще се публикуват на тук още от самото начало.
„Грижата за здравето винаги е била част от нашата философия. Освен физическото здраве, не по-малко важно е здравето в отношенията между хората“, споделя Йолита Ботева, Маркетинг директор на „ОМК“ ЕАД. „Искаме да насочим вниманието към съвременното семейство. Обичта в него, подкрепата, радостта, куража, събитията, различията, силата, слабостите, непреходността, промените, бурите, победите.
Чрез реални примери да вдъхновим някои семейства, както и да поканим други да се замислят за предизвикателствата в техните взаимоотношения. Да открехнем леко завесата за семейната терапия като специализиран подход. Да покажем, че професионалната грижа не е нещо срамно, страшно или непосилно, а една от възможностите за запазване на семейството здраво“, допълва тя.
„Верея“ е българска марка прясно и кисело мляко и млечнокисели напитки, сирене, кашкавал и масло. Достига до над 1 милион домакинства в цялата страна. Според национално омнибусно проучване от септември 2017г. за 36% от потребителите „Верея“ е марка, която предлага продукти за цялото семейство, а за 32% - марка, която помага за сплотяване на семействата.
„Дарик радио“, в-к „Стандарт“, в-к „Марица“, manager.bg, obekti.bg, webcafe.bg, eva.bg, az-jenata.bg, mamaninja.bg, „Програмата“, сп. „Жената днес“ и Жюстин Томс са посланици на кампанията.