В аучерите за храна са предпочитана социална придобивка сред работодателите у нас. През 2022г. необлагаемата месечна сума, която може да се предостави на един служител, бе повишена от 80 на 200 лв. Промените мотивираха много работодатели да спестят от данъци и такси като предоставят по-висока сума ваучери за храна на своите екипи, или да въведат тази социална придобивка.
Ваучерите са лесен начин да се увеличи покупателната способност на служителите като компенсация за инфлацията през последната година. Освен ефект за служителите, този процес се отразява и при търговските обекти - обемът на ваучери, които те получават, се увеличават.
В резултат и мнозина собственици на магазини за хранителни стоки, ресторанти, места за храна за вкъщи, не пропуснаха да предоставят възможност на своите клиенти да плащат с ваучери за храна.
Основни предимства от ваучерите за храна за търговците
Ако сте собственик на бизнес, които може да приема ваучери за храна, но все още се колебаете - разгледайте основните предимства на това разплащателно средство:
Нови клиенти
Все повече служители получават ваучери, често за по-високи суми от преди. Ваучерите имат период на валидност, така че хората искат да ги похарчат бързо, най-често в обекти близо до тях. Често решението кой магазин или ресторант да посетят се определя от това дали има възможност за плащане с ваучери. Тези хора могат да бъдат нови клиенти за вас, ако ги улесните и започнете да приемате ваучери за храна.
Повече покупки от настоящите клиенти
Има голям шанс вашите настоящи клиенти също получават ваучери за храна, или поне голяма част от тях. Защо бихте пропуснали възможността да увеличите средните суми, които те харчат във вашия магазин, като не работите с ваучери?
Има и риск да загубите тези клиенти, защото често хората предпочитат да пазаруват на едно място, включително и с ваучери за храна. Когато клиентът трябва да плати с две различни платежни средства за една сметка, като ваучери и пари в брой или карта, може да се създаде неудобство. В жестоката конкурентна среда на търговията на дребно, губенето на клиенти не е добра стратегия. Лесен начин да проверите дали приемането на ваучери ще е плюс за вашите клиенти като направите неформално допитване до тях. Не забравяйте да проучите и конкуренцията - ако те приемат ваучери, със сигурност имат икономическа полза от това.
Популяризиране на търговските обекти
Търговските обекти, както всеки друг бизнес, имат нужда от реклама и популяризация. Ако вие започнете да приемате ваучери за храна и станете партньор на оператор на ваучери за храна, ще бъдете добавени в техния сайт. Посетителите на сайта, които търсят места, където могат да използват своите ваучери, ще научат за вас, ако се намирате в тяхната желана географска зона. Това е страхотна възможност да привлечете нови клиенти, които преди не са чували за вас.
Работата с ваучери за храна би ви донесла само ползи - нови клиенти, задържане на съществуващите и повишаване на известността на вашите търговски обекти.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!