theMarketer е софтуерна компания, която се фокусира върху предоставянето на маркетинг инструменти за онлайн търговия. Компанията има над 10 години опит в индустрията и разработва продуктите си въз основа на най-новите технологии и тенденции, като поставя приоритет на обратната връзка от своите клиенти и партньори. Основната им цел е да създават приложения, които опростяват и ускоряват работния и творчески процес за маркетинг експерти, вместо да го усложняват. Те се стремят към постигане на по-високи резултати с по-малко усилия и разходи чрез ефективно използване на новите технологии.
Какви нови тенденции в управлението на потребителските данни очаквате да видите сред участниците тази година?
Потребителските данни са вече база за развитие на всеки онлайн магазин от най-малките до най-големите. Тенденцията, която очаквам е все повече магазини да се ориентират към маркетинг приложения, които анализират данните на потребителите и персонализират потребителското изживяване в реално време. С други думи, това е възможността всеки потребител да получава персонализирани продуктови препоръки, промо кодове и съобщения, базирани на неговите интереси, минало поведение и покупки.
Така онлайн магазините повишават своя процент на конвертиране, помагат на клиентите си да откриват по-лесно и бързо продукти, които ги интересуват. Потребителските данни също позволяват автоматизиране на комуникацията с клиентите по такъв начин, че тя да бъде уместна, полезна и навременна.
Как оценявате развитието на електронната търговия в България през последната година?
Определено, онлайн пазаруването става все повече предпочитано за потребителите и според проучванията пазарът расте значително. От друга страна това обаче привлича и чуждестранни играчи, което кара все повече онлайн магазини да търсят по-ефикасни подходи, да диверсифицират стратегиите си и да инвестират повече усилия в дългосрочното развитие на своите бизнеси и брандове.
Как оценявате значението на бързината на сайта за успеха на един онлайн магазин?
Това е приоритет номер 1 за всеки онлайн магазин. Вече никой онлайн магазин не може да има извинение за бавно зареждащ се уебсайт. Инструментите са налични, разходите за това не са големи. Може да се каже, че бързината на един уеб сайт е най-важна от гледна точка на потребителя, въпреки че от SEO гледна точка също е от ключово значение.
Онлайн купувачите пазаруват в движение, докато са на работа или между други активности, и за тях е много важно да получават бързо това, което търсят и искат. По-бързия уебсайт означава повече разгледани продукти, по-дълго време прекарано в магазина и оттам повече продажби, и лоялност.
Какви примери за социално отговорен бизнес бихте искали да видите сред участниците в конкурса?
Според мен, за един бизнес на първо място са клиентите, на второ са служителите. Ще се радвам да видя висока отговорност по отношение да клиентската удовлетвореност, вкл. по отношение на качеството на продуктите и услугите. Ангажираността със социални каузи е много голям плюс за даден бизнес, но ако той няма възможност за това, ще се радвам да видя ангажираност с интересите на своите служители и демонстрация на здрава и мотивираща работна култура и среда.
Какви съвети бихте дали на новите участници в конкурса eCommerce Awards 2024?
Да повишават постоянно своите знания, да проучват нови технологии и методи, да се информират за добрите практики и най-вече да чуват обратната връзка на своите клиенти. Според мен, независимо от големината и финансовите възможности на даден бизнес, знанията и опита е това, което определя потенциала им за растеж. В тази връзка, само бизнесите, които постоянно се развиват и растат имат успех. Ако даден бизнес не се адаптира и променя, той е силно застрашен.
theMarketer e част от eCommerce Awards 2024 - Конкурсът, който търси звездите на онлайн търговията в България! Повече за наградите можете да видите тук: https://ecommerceawards.bg/
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!