Д игиталният маркетинг е едно постоянно развиващо се поле, в което всеки ден се случва нещо ново. Дали ще говорим за Google, Фейсбук реклама или имейл маркетинг, за да бъдеш сред първите, трябва да си в крак с последните промени.
За да научим кои са актуалните тенденции в онлайн рекламата попитахме екипа на дигитална агенция ADvantage - млади, енергични и нахъсани за работа професионалисти.
Емоциите могат да продават
Хората най-често се водят от чувствата си. Каква е връзката между емоциите и продажбите? На този въпрос ще ни отговори София Людова – проджект мениджър в дигиталната агенция:
“Прекалено очевидните призиви за поръчка трудно съблазняват потребителите. Използването на емоционални послания е далеч по-оптимално решение, защото се създава по-близка връзка с продукта.”
“Синергията между добре таргетираната аудитория, внимателно изработен дизайн, емоционално и ненатрапчиво копи, оптимизирана потребителска пътека е това, което отличава успешните кампании от посредствените”, продължава тя.
Може ли без омниченъл през 2025 година?
Терминът “омниченъл” означава комбинация от различните канали, по които клиентите си взаимодействат с дадения бранд. Комуникацията е по-персонализирана, като по този начин се създава по-близка връзка между потребителите и бизнеса.
Стефка Георгиева е основател на дигитална агенция ADvantage с над 10 години опит в сферата на онлайн маркетинга. Благодарение на дългогодишния си стаж има широк поглед върху тенденциите в електронната търговия:
“Задължително е използването на многобройни рекламни канали или както се казва на нашия език, омниченъл, за да имаш успех.“
“Нарастващата конкуренция налага брандовете да акцентират върху уникалните си предимства. Трудно е да се отличиш, ако си точно като всички останали”, допълва тя.
Точно затова според нея печеливша стратегия, която тя вижда в много бизнеси, е създаването на дългогодишни клиенти чрез специални оферти, премиум обслужване и лоялни програми.
Скъпият сайт не означава повече продажби
Елица Димитрова е проджект мениджър в ADvantage и споделя още няколко тайни от кухнята.
“Важно е адаптирането към бързите темпове в дигиталния маркетинг. Не инвестирайте в екстремно скъп сайт, който привидно има съвършен дизайн. Потребителите предпочитат изчистен интерфейс, достъпна информация и бърза навигация.”
Но печелившата стратегия не се изчерпва само с това. За Елица важно е бизнесите да се адаптират към актуалните тенденции на пазара:
“Много често наблюдаваме предприемачи, собственици на малки или големи бизнеси, които отказват да опитат нещо ново, революционно, смятайки че излизат от наложения от техния бранд подход, а в действителност така губят значителни позиции и средства.”
Адаптацията към Google Consent Mode V2 вече не е въпрос на избор
Google Consent Mode V2 е обновена система за управление на потребителското съгласие, създадена да отговаря на изискванията за поверителност в ЕС. Тя позволява на сайтовете да събират и използват данни за анализи и Google реклама с изричното съгласие на потребителите.
Цветомир Цветанов е PPC експерт в дигитална агенция ADvantage и за него обновленията в Google Consent Mode V2 променят правилата на играта.
“Новата версия добавя допълнителни настройки за по-прецизно управление на данните и по-лесна интеграция със системите за съгласие. Ако не се внедри навреме, това може да доведе до загуба на данни в анализите и проблеми с рекламните кампании.“
“Системата е създадена както за защита на потребителите, така и за оптимизация на процеса по събиране на данни според новите регулации”, допълва той.
Изкуственият интелект - заплаха или спасение за маркетолозите?
С напредването на технологиите все повече хора се питат дали ИИ ще изземе работата им. В дигиталния маркетинг това не е по-различно.
Мартин Андонов, PPC специалист в дигитална агенция ADvantage, от първа ръка вижда нарастващата роля на изкуствения интелект:
“ИИ улеснява работния процес, но все още няма как да изпълнява задачи напълно самостоятелно.”
Според Мартин едно от безспорните предимства на изкуствения интелект, е че може да анализира обемна информация за много кратко време. Но монетата има и друга страна.
“Не трябва да се забравят и недостатъците на ИИ. Понякога се срещат неточности в анализите. Също така правилното разбиране на различните езици не е усъвършенствано.”
Това прави надзорът от специалист задължителен при работата с инструменти с изкуствен интелект и машинно обучение.
В същата посока е мнението и на Невяна Бойчева, копирайтър в агенцията. За някой страничен наблюдател е лесно да каже, че ИИ много лесно ще присвои нейната професия. Погледът на специалистите разказва малко по-различна история.
“ИИ навлиза все повече в процесите по създаването на криейтивите за рекламите, но колкото и добре да се справя с писането, все още не може да замени изцяло човешката намеса и емоция. А това, което искат потребителите сега, е лична комуникация, която да ги докосне в сърцето и да говори на техния език.”
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!