И мето на Теленор предимно се свързва с мобилни услуги, телефония, интернет и други дигитални услуги. Но през 2019 г. компанията иска да се наложи като оператора, предлагащ най-много услуги, свързани с живота на мобилните устройства. Теленор е единственият телеком у нас със собствен сервиз за ремонт на мобилни устройства и е разбираемо, че сервизните им услуги бяха претрупани с работа. Само за 2018-а в сервизната мрежа на Теленор са ремонтирани над 70 000 устройства, или между 6000-7000 месечно. И това не са само смартфони, а и feature телефони, таблети, умни часовници, говорители и т.н. Потребителите най-често са имали проблеми с екрана, проблем с включването и изключването и проблеми със зареждането.
Интересно е, че най-много повредени устройства има в летните месеци между юни и август, когато най-честите повреди са разбираемо свързани с намокряния и счупвания. През зимата се забелязват специфични за по-студено време проблеми, като по-бързо падане на батериите или отказ на сензорните екрани. От компанията споделят, че най-много повредени устройства се приемат в понеделник и четвъртък, като над 30% от приетите за ремонт устройства са в София. Средният срок за изпълнение на една поръчка е 3.4 календарни дни.
Сервизът на Теленор обслужва над 800 различни модела и марки и борави с близо 30 000 вида резервни части. Огромният брой налага по-тясно фокусиране и затова вече сервизните служители специализират в работата с един бранд. Вече е физически невъзможно един човек да борави с пълната гама от всички възможни марки и модели, с които сервизът на Теленор работи. Компанията отчита висока успеваемост. Единствената напълно непоправима щета е загубата на информация от дадено устройство, която може да е причинена от потребителите или повреда в основната платка на устройството. Има и повреди, които са толкова мащабни, че е по-изгодно да бъде заменено цялото устройство. За да се гарантира качеството Теленор са въвели различни стъпки и процедури, които включват магазините, приемните в сервиза, контрола на качеството на входа и изхода на сервиза, както и сервизните специалисти.
Като продължение на стратегията си да развива услуги, свързани с живота на мобилните устройства, и да повишава удовлетвореността на клиентите си, Теленор започна да предлага нова услуга от 29-и март, наречена Смартфон протект. Тя представлява застраховка на мобилни устройства, даваща на потребителите защита при случайна повреда или кражба на устройството. А разширеният вариант Смартфон протект+ предлага още и защита в случай на кражба. Застрахователната премия зависи от цената на устройството и избраният вариант, заплаща се като месечна такса и може да се включи в месечната сметка на клиента.
Процедурата е максимално улеснена. При повреда или кражба на мобилното устройство, клиентът само трябва само да се обади на кратък номер 123. Ако повредата подлежи на ремонт, устройството ще бъде ремонтирано в сервиза на Теленор. Ако не - устройството ще бъде заменено с ново от същата марка и модел или аналогично, ако моделът не се предлага вече. В случай на одобрение, клиентът ще заплаща и сума за самоучастие, която е предварително уточнена в застрахователния му договор. Не се предвижда изплащането на парично обезщетение за настъпили щети.
Теленор предлага услугата в качеството си на застрахователен агент на международната застрахователна компания Chubb European Group SE.
С предлагането на Смартфон протект, Теленор вече предлага пълен набор от услуги свързани с покупката и поддръжката на смартфон, като е и пионер в предлагането на такива услуги в България. Теленор бе първият оператор у нас, който предложи на своите клиенти възможност да получат на лизинг смартфон още от първия ден на договора си с оператора. Отново Теленор бе първият оператор, който даде възможност на клиентите си да върнат стария си смартфон и да го заменят с нов на всеки 12 месеца с услугата Upgrade, както и възможност да заменят старите си, счупени или ненужни устройства за ваучер за покупка на ново с услугата Върни и вземи.