С оциалните мрежи преобразиха света, в който живеем, и преобърнаха разбиранията ни на 360 градуса без дори да усетим. Те са мястото, където общуваме, смеем се, споделяме, търсим, намираме, показваме, изживяваме и правим какво ли още не. Да си в социалните мрежи е модерно, необходимо, а напоследък, поради редица обстоятелства, се превръща и в почти задължително. И докато те имат безкрайно много предимства, имат също толкова много недостатъци и то не от онези обикновените, които се преглъщат ей така, с глътка кафе, а тези, които ни влияят, без дори да забележим.
Социалните мрежи безспорно моделират нас и ежедневието ни. Те са източникът за редица тенденции, които се развиват и мултиплицират с всяка изминала минута и всеки клик. Най-разпространена сред тях е така наречената токсична позитивност – стремеж към изразяване основно на положителни мисли и чувства и пренебрегване на реалното емоционално състояние. Това само по себе си неминуемо довежда до разминаване между лицето, което показваме в социалните мрежи, и истинската ни същност, както и до разпространяване на грешна информация относно това как живеем живота си.
Сред другите актуални тенденции в необятния свят на познатите ни дигитални гиганти са кибертормозът, тревожността, липсата на увереност и внушеното чувство за ниска самооценка, което се появява у нас при вида на много по-успешни, добре изглеждащи и харесвани хора от нас самите. Според проучване, посветено на темата [1], 43% от младите хора публикуват съдържание, с което да изглеждат добре в очите на останалите.
Друго следствие от употребата на социалните мрежи са склонността постоянно да се сравняваме с околните, както и една от най-разпространените съвременни поведенчески концепции FOMO (Fear Of Missing Out) – страхът от социално изключване и притеснението от пропускане на информация и моменти, които биха били значими за нас. Според проучването, 56% от хората се страхуват да не пропуснат различни събития и новини, ако са далеч от социалните мрежи, а 60% правят спонтанни покупки именно заради FOMO. И още, 68% споделят, че социалните мрежи ги карат да се чувстват така, сякаш пропускат изживявания.
Изброените по-горе са само част от социалните феномени, с които съвременните поколения трябва да се борят, за да съхранят своята автентичност и да останат верни на истинските си вярвания и желания.
Като бранд, който вече 30 години ни вдъхновява да бъдем верни на себе си и да следваме вътрешния си глас, за да се отличаваме по собствен и неповторим начин, Nova Brasilia приема темата за въздействието на социалните мрежи изключително сериозно. За да постигне действителна промяна в трансформирането на потребителските нагласи за последствията от употребата на социалните мрежи, брандът дава началото на нова кампания, насочена най-вече към хората, които използват активно социалните мрежи и, съответно, се сблъскват с проблема най-често и отблизо. Нейната основна цел да създаде осведоменост и ангажираност относно наболелия проблем и да направи първата крачка към една по-автентична дигитална реалност. Кампанията #Следвайогъня ще се осъществи съвместно с някои от най-харесваните и актуални български инфлуенсъри, обединени от общи характеристики и имащи отношение по темата.
Георги Блажев, Стефани Петкова, Ива и Радостин Кузманови, както и шеф-готвачът Светлана Илиева са познатите лица, които ще обединят усилия в подкрепа на каузата. Заедно с последователите си, всички те ще разкажат личните си истории и досег до проблема, както и последствията, които той може да донесе със себе си, и начини, чрез които да ги предотвратим. Брандът ще използва по разнообразни начини и собствените си комуникационни канали в дигиталното пространство за разпространението на кампанията.
Инициирането на подобна кампания е естествено продължение на социалната ангажираност на Nova Brasilia, в рамките на която брандът активно окуражава себеизразяването, спонтанността и премахването на някои обществени бариери, които ограничават личния ни потенциал. Ключовите послания на кампанията #Следвайогъня са отражение на идентичността на компанията и нейната мисия да вдъхновява хората да бъдат себе си навсякъде и по всяко време, без да изпитват притеснение. Реализирането ѝ е израз на дългосрочния стремеж на Nova Brasilia да стимулира автентичността във всичките ѝ форми и да допринася за това да преоткрием собствената си такава чрез чаша огън кафе.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!