П ървият принцип на хибридите повелява: ако двигателят работи, батерията се зарежда.
Хибридът е автомобил, който комбинира двигател с вътрешно горене и електрически двигател. Само че при хибридите на Volkswagen има още няколко ключови принципа.
Plug-in технологията (наличието на заряден изход) позволява напълно да свикнем със зареждането на автомобила в контакта, както вероятно ще се наложи в недалечно бъдеще. Освен това GTE-тата на Volkswagen имат и чудесен пробег само в електрически режим. Но тъй като тази тема неизбежно води до терминология и инженерно звучене, Volkswagen в България избра да представи своите хибриди по един неочакван начин. Voltswheel.
Колко кучета са необходими, за да подгонят 204 коня? Voltsweel e иновативно съоръжение, изобретено в България специално за случая.
То представлява мотор, задвижван от безкрайната енергия на най-добрия приятел на човека - кучето.
Знаете, че в градски условия тичането за кучето и тока в телефона ви никога не са достатъчни. Затова при тази „хибридна” инсталация, когато колелото се върти, а бозайникът се забавлява, Voltsweel генерира ток, достатъчен да зареди мобилния ви телефон. А защо не и батерията на автомобила ви? По същия начин, когато моторът на автомобила се върти, пътниците се наслаждават на пътешествието си, а батерията се зарежда с ток за нови електрически подвизи.
Иновативната инсталация цели да привлече вниманието на колкото се може повече хора към електрификацията на автомобилите и да ги научи чрез игра и забавление що е то хибрид и накъде са тръгнали нещата в автомобилния свят.
В името на бъдещето на природата, на нас и на нашите най-добри приятели сред живите същества.
Golf е първият модел на Volkswagen, който се предлага с всички възможни видове двигатели и задвижвания: бензинов двигател, дизелов двигател, двигател за работа на природен газ, хибриден двигател и чисто електрически двигател.
Това е не е случайно – масовият любимец на поколения европейци е безупречния технологичен образец, на който хората да се учат и да свикват с тенденциите от бъдещето. Изцяло електрическият е-модус на Golf GTE е идеален за придвижване в градска среда: той позволява шофиране без вредни емисии, напълно безшумнo, до 50 км пробег (напълно достатъчни за града, защото средностатистически 78% от всички дневни пътувания не надхвърлят 50 км пробег) при впечатляващ въртящ момент.
Режимът на работа, както и енергийният поток, се визуализират на радио-навигационната система. А по време на спиране, при всички режими на работа, Golf GTE генерира енергия посредством рекуперация, която енергия се насочва и съхранява във високоволтовата батерия и може да се използва по-късно при шофиране.
Ускорението под лъжичката не е любов. Това е ускорението на 204 коня под капака.
Един електрически двигател осигурява пълен въртящ момент незабавно, докато един двигател с вътрешно горене се нуждае от "засилване". Това е и причината, поради която новият Golf GTE ускорява така феноменално от покой или при изпреварване и оставя другите превозни средства зад себе си. При така наречения "Boost" електромоторът с мощност от 75 кВт (102 к.с.) работи съвместно с бензиновия двигател 1,4 TSI с директно впръскване и мощност 110 кВт (150 к.с.) и катапултира хибрида напред.
Като цяло се постига системна мощност от 150 кВт (204 к.с.). По този начин Golf GTE постига внушителните 350 Нм въртящ момент и ускорява само за 7,6 секунди от 0 до 100 км/ч.
И обратно, извън терминологията и цифрите – еуфорията на косматите любимци показва ясно и директно каква емоция от движението ще изпитате зад волана на GTE-тата, та даже няма да ви се слиза.