М режата на Yettel беше отличена за шести пореден път с Best in Test сертификат от независимата организация за сравнителен анализ umlaut, част от Accenture. Организацията определя златния стандарт в индустрията, като сертификатът е базиран на реалното клиентско потребление и изживяване в мрежата. Методологията на измерване и оценяване следва да гарантира безпристрастна и справедлива оценка. Шестият сертификат на телекома покрива всички мрежови технологии заедно с 5G и отново доказва надеждността на мрежата на телекома. Yettel постигна резултат от впечатляващите 940 от 1000 възможни точки, а за сравнение миналата година те бяха 927. С този резултат мрежата на Yettel се класира най-високо в България и за втора поредна година се нарежда сред първите по качество 25% мобилни мрежи, тествани от umlaut в световен мащаб в периода 2022-2023 г.
“Шест поредни сертификата Best in Test e изключително постижение за всеки мобилен оператор. За Yettel той e повод за гордост и ясен знак, че се стремим да предлагаме най-доброто изживяване за нашите клиенти. Ще продължим да инвестираме в разширяването и надграждането на нашата мрежа, като планираме 5G покритието да достигне до поне 85% от населението на страната до 2026 г.”, каза Джейсън Кинг, главен изпълнителен директор на Yettel България.
“Трафикът в мрежата ни се увеличи с почти 70% през последната година и продължава да отчита пикови стойности. Този впечатляващ ръст и шести пореден сертификат Best in Test доказва, че с качеството на нашата мрежа ние успяваме да задоволим реалните нужди на клиентите, които не се измерват в това да реализират еднократно високи скорости, а да имат постоянно и оптимално задоволяване на техните нужди – гледане на видеа, стрийминг, работа и игра онлайн”, допълни Спас Велинов, главен директор "Технологии" в Yettel България.
Методологията на измерване umlaut е световно призната в индустрията за един от най-високите стандарти за оценяване на мобилни мрежи. В България umlaut e направила измерване на мрежите за период от 24 седмици от края на юни 2022 г. до април 2023 г., а Yettel успява на получи 940 точки от максимални 1000, което е най-добрият резултат сред мобилните оператори в страната, съставен от 82 млн. софтуерни измервания.
От търговския старт през 2021 г. 5G мрежата на Yettel продължава да се разширява и надгражда с нови възможности. Още от първия ден телекомът отвори достъпа до 5G мрежата за всички абонаментни планове, независимо от цената. Телекомът осигурява и достъп до широко портфолио планове с неограничени мобилни данни и поддържани устройства, като по този начин гарантира максимално изживяване за клиентите. Данни на оператора показват, че 45% от клиентите са избрали план с неограничени данни, като тези потребители вече генерират 90% от целия трафик в мрежата. В същото време всички клиенти на телекома имат възможността и да провеждат разговори с кристално качество, благодарение на технологията VoLTE, стартирана в мрежата на Yettel още през 2018 г. Днес 64% от всички разговори се реализират именно чрез VoLTE, отчитат от телекома.
Инфраструктурата на всеки оператор е основният потребител на електрическа енергия и вредни емисии в сектора. Yettel стана първият български оператор, който обяви, че ще намали своя въглероден отпечатък и ще превърне мрежата си в “зелена”. В началото на март тази година телекомът предприе стратегическа стъпка като сключи 10-годишен договор за доставка на енергия от възобновяеми източници. 80% от потреблението на компанията ще бъде осигурено от 123 MW фотоволтаична централа, която се намира във Верила планина. Компанията очаква с нея да успее да спести за година повече от 33 тона вредни емисии, което се равнява на емисиите отделени от 6450 домакинства за същия период.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!