В алентин Кичуков, съосновател и управител на дигиталната агенция Valival, разкрива ключови стратегии за справяне с конкуренцията и увеличаването на клиентската лоялност в динамичния свят на електронната търговия.
Родом от Казанлък, той е завършил компютърни системи и технологии в Габрово. През 2001 г. създава първата си фирма, а през годините натрупва богат опит в различни направления като дизайн, разработка, SEO оптимизация и дигитален маркетинг. Днес Валентин и екипът му в Valival се стремят да изграждат устойчиви връзки с партньорите си и да създават стабилни връзки със своите клиенти.
Посочете кои според вас са трите основни предизвикателства, с които се сблъскват онлайн магазините през последната година и кои са конкретните начини, чрез които те могат да бъдат преодолени?
- Две от най-основните предизвикателства за онлайн търговците са огромната конкуренция и поскъпването на рекламата. Инвазията на онлайн гиганти, като Temu и други големи световни играчи, също се превърна в огромно предизвикателство за част от онлайн търговците в България.
Нашите съвети в тази ситуация, а и по принцип, са да се използват всякакъв вид програми за лоялност, поддържане на отлична комуникация с потребителите и тяхното обгрижване.
Посочете кои за вас са трите най-важни характеристики на един успешен електронен магазин и как те влияят на потребителското преживяване?
-Бързо работещите онлайн магазини и притежаващите добър и лесен за използване дизайн, винаги ще бъдат на мода. Добрата подредба и опис на стоката е също от ключово значение. Следва политиката на самите търговци към потребителите – ако тя е ясно формулирана и с грижа към потребителя, ако се използват всички канали за продажба и ако има фокус към акумулирането на лоялни клиенти… то този електронен магазин има всички предпоставки да бъде успешен.
Посочете една ключова според вас тенденция в сферата на електронната търговия, която се е появила през последната една година?
-Трудно е да се посочи само една тенденция в тази сфера, където всичко се развива със светлинни темпове. Нови правила от търсачките, законови норми, както и интеграции с множество иновативни външни услуги, които дават отлични резултати, не само увеличавайки трафика към магазина, но и задържайки новите потребители. Още една тенденция, която не мога да пропусна да спомена, е разбира се, оптимизирането на все повече процеси чрез AI. Това освобождава много ценно време на търговците, което да инвестират в бизнеса си и обгрижването на клиентите си.
Посочете трите най-важни стъпки според вас при стартирането на онлайн магазини, които трябва да се имат предвид, за да бъдат постигнати бързо успешни резултати?
-Едно от най-важните условия за успех онлайн е намирането на точния партньор. Правилно създаденият и настроен онлайн магазин, който да даде един добър старт, надеждната поддръжка, която гарантира техническата изправност на магазина, неговата актуалност и възможността за развитие чрез новите технологии и тенденции, които се появяват на пазара, както и адекватните съвети от партньор с опит в онлайн търговията, са предпоставките за успех в електронната търговия. При наличието на тези фактори, резултатите не закъсняват.
Какво ще търсите по време на оценяването, за да отличите успешните магазини от останалите в конкурса eCommerce Awards 2024?
-Аз ще оценявам онлайн магазините в техническата им част. Журито в конкурса имаме точно определена методика за оценка, така че тя да бъде максимално обективна. Собствениците на онлайн магазини мога да посъветвам да се възползват с пълна сила от този чудесен широкоспектърен одит, който ще получат след конкурса – това е най-ценното в него. След това да намерят технически грамотно лице или екип, които да имплементират дадените съвети. Убеден съм, че след това сами ще видят резултатите.
Кандидатстването за третото издание на конкурса eCommerce Academy Awards е отворено до 31 август, а обявяването на победителите ще се проведе във форум “Джон Атанасов” в София Тех Парк на 10 октомври 2024 година.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!