Първата българска бира става на 140 години

Богат опит и история, традиции и безкомпромисно качество, иновации и предприемчивост – така вече 140 години Каменица обединява хората да празнуват заедно своите големи и малки моменти. През тази година Каменица отбелязва своя юбилей, залагайки на добре познатата формула за успех: да превръща любовта към качественото пиво в неповторимо преживяване.

Историята на Каменица започва през далечната 1876 г. в града на тепетата – Пловдив, когато швейцарците Рудолф Фрик и Фридрих Сулцер започват да варят бира в домашни условия. Двамата предприемачи, дошли в страната, за да работят на железницата (Рудолф Фрик като майстор в пловдивската гара и Фридрих Сулцер като локомотивен машинист), заедно с Адолф Бомонти, който построил първите две фабрики в Пловдив – спиртната и оризовата, поставят началото на пивоварната индустрия у нас с първото промишлено производство на пиво, чиято марка е съхранена до наши дни. Така, през 1881 г. те решават да построят пивоварна на мястото на осмото, по онова време вече изчезнало тепе. То представлявало тревисто мочурище, от което бликала ледено-студена вода. Най-вероятно и името му идва от там - Каменица тепе, тъй като камен има славянски произход и означава камък.

През годините Каменица се утвърждава не само като една от най-обичаните и разпознаваеми марки в Пловдив и България, но и като една от най-иновативните. Каменица пуска на българския пазар първото тъмно пиво през 1892 г., внедрява за първи път иновативен полунепрекъснат метод за ферментация на бирата, създава първата безалкохолна бира и първия бирен микс с плодов вкус. „Имаме много поводи, които ни карат да се гордеем, че сме част от тази изключителна история, от тази страхотна марка и от невероятното семейство на Каменица. Тази година имаме нещо голямо, празнуваме 140 години, и нямам търпение да споделим с вас всички изненади, които сме подготвили, започвайки от новата визия на Каменица, която, надявам се, много от вас вече са видели на пазара.“, споделя Владан Матич, Изпълнителен директор на „Каменица“ АД.

Каменица отбелязва големия си юбилей по един наистина специален начин – с промяна на визуалната си идентичност. „Търсехме нещо ново, модерно, разчупено, което да отговаря на нуждите на съвременния консуматор, като в същото време беше важно да запазим автентичността на марката. С новата визия на Каменица оставаме верни на корените си  - там, от където всичко започва и чието наследство днес живее чрез Каменица. Неподправената емоция, настроение, традиции на родния Пловдив бяха нашето вдъхновение при създаването на новата визия на марката и точно тази топлина и неподправеност ни доближават още повече до потребителите ни.“, коментира Юлиана Борисова, Директор „Маркетинг“ в „Каменица“ АД.  Така Каменица отдава заслужено признание на родния си град, поставяйки ключови елементи, емблематични сгради и места от града на всички свои опаковки.

Големият юбилей обаче не е свързан само с марката, защото какво е един рожден ден, един повод, без той да бъде споделен. Затова Каменица отправя послание към всички бирени любители чрез новата си комуникационна кампания. „Всяка глътка има история“ е призив към феновете, към семейството, към приятелите да празнуват заедно всички онези малки и големи моменти, които са преживявали и предстои да преживеят. Големите поводи са онези истории, които най-вероятно се помнят най-добре и най-дълго, защото са свързани често с преломни и значими моменти от живота. „Всички малки, обикновени, ежедневни моменти преди и след тях обаче са всъщност животът ни, позитивния начин и поглед, чрез който го живеем, онова, което преживяваме и което остава в нас, историите, които разказваме и си спомняме на по чаша Каменица. Това искаме да бъде Каменица за потребителите. И за всичко това казваме „Наздраве“ тази година!“, споделя Елена Петрова, Старши бранд мениджър „Локални марки“ в „Каменица“ АД.

За всички почитатели на автентичния вкус марката е подготвила много и разнообразни поводи за наздравици. Първият такъв е вече факт, а именно националната потребителска промоция на Каменица, която подарява 140 000 чаши, юбилейно издание, със специален брандинг, посветен на 140-тата годишнина на марката, както и 140 таблета Samsung. Освен това, новата телевизионна реклама на марката е в ефир от началото на март и разказва за малките и големи моменти на приятелите, в които всеки един българин може да види себе си. В края на клипа виждаме и някои от по-старите бутилки на бранда с емблематични етикети, в които отново се забелязва връзката на пивото с Пловдив.

През 2021 г. Каменица ще бъде партньор на дългогодишната социална кампания на радио „Витоша“ и предаването „Тройка на разсъмване“ – „Повече българчета за България“. Чрез Каменица всеки един потребител сега може не само да подкрепи промяната в България, но и да бъде част от нея. В същото време марката инициира и регионална кампания в Пловдив в подкрепа и развитие на младежкия футбол в града и региона. Михаил Илиев, Бранд мениджър „Каменица“, споделя, че в тази важна за марката година екипът е изключително щастлив да бъде част от голямата кауза „Повече българчета за България“, която от толкова години се бори с един от най-наболелите демографски проблеми в страната. „Още по-хубавото е, че заедно с нашите клиенти ще успеем да направим и една силна кампания в родния град на марката – Пловдив, който е и един от най-футболните в страната.“

Първата глътка е за големия юбилей на първата българска бира. Останалите са за споделените истории заедно! Наздраве за следващите 140 години Каменица!

Повече за марка Каменица:

Каменица е първата бира на България с автентичен вкус, дългогодишна история и традиции, градени с качество и постоянство вече повече от век. Родена и израснала в града на тепетата, Пловдив, Каменица днес е една от обичаните марки на българския бирен пазар. Тя се отличава с плътен и богат вкус, 4.4% алкохолно съдържание и е перфектната компания за всички онези малки или големи значими моменти в живота. С всяка глътка Каменица напомня на всички любители на качественото пиво да живеят и да се наслаждават на всеки момент, който е специален не заради конкретен повод, а просто заради удоволствието от добре прекараното време със своите си и любимата марка бира.

Повече за „Каменица“ АД:

„Каменица“ АД е една от водещите пивоварни компании в България, част от международната Молсън Корс Бевъридж Кампъни. Компанията има повече от 140 години опит, история и традиции в пивоварството. Бирата е в сърцето на Каменица, а страстта на служителите към пивоварството е това, което превръща зрънцето ечемик в пивка кехлибарена течност. „Каменица“ АД се гордее с богатото си портфолио от едни от най-обичаните бирени марки като Каменица, Бургаско, Astika, Staropramen, Stella Artois, Corona, Beck’s и много други.

Компанията оперира с една пивоварна в град Хасково и микропивоварна за ръчно-приготвени бири в Пловдив. Един от приоритетите на компанията е да прави бизнес по отговорен и устойчив начин и да ангажира служителите и партньорите с инициативи, които увеличават положителния отпечатък на бизнеса върху околната среда и обществото. Избор №1 за служителите, клиентите и потребителите е амбицията, която води компанията напред. За повече информация, посетете www.kamenitzacompany.bg.

 
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
<p>Мистериозно сияние на океана озадачава учените повече от 400 години</p>

Мистериозно сияние на океана, за което се съобщава от повече от 400 години, озадачи учените - ново проучване може да разкрие какво е

Любопитно Преди 59 минути

Повече от 400 години моряците съобщават за мистериозно явление, при което океанът сякаш свети докъдето поглед стига

<p>МВнР: Българите, пътуващи до Колумбия, да се ваксинират срещу жълта треска</p>

МВнР предупреждава: Българите, пътуващи до Колумбия, да се ваксинират срещу жълта треска

Свят Преди 1 час

Имунизацията трябва да бъде направена най-малко 14 дни преди пътуването

Потребителската такса за ден болничен престой става 1 лев

Потребителската такса за ден болничен престой става 1 лев

България Преди 2 часа

Постановлението на Министерския съвет вече е обнародвано в Държавен вестник

Необичайна снежна буря удари Алпите

Необичайна снежна буря удари Алпите

Свят Преди 2 часа

Има загинал, двама души са в неизвестност, а хиляди са без ток

Русия задържа предполагаем украински агент, подготвял взрив срещу административна сграда

Русия задържа предполагаем украински агент, подготвял взрив срещу административна сграда

Свят Преди 3 часа

По данни на ФСБ, мъжът е действал по указания на СБУ и е иззел самоделна бомба от тайник

Шкодров след Hell’s Kitchen – ето каква е истината за Едуард, интригите и любовта с Марина (ВИДЕО)

Шкодров след Hell’s Kitchen – ето каква е истината за Едуард, интригите и любовта с Марина (ВИДЕО)

Любопитно Преди 3 часа

В новия епизод на подкаста „Кухнята след Ада“ младият троянец разкри най-личните си емоции и преживявания

Донецка област отново под oбстрел, жертви и ранени

Донецка област отново под oбстрел, жертви и ранени

Свят Преди 3 часа

Сред загиналите са жители на Костантиновка и Русин Яр

„Пълна къща“ в „Темата на NOVA“

„Пълна къща“ в „Темата на NOVA“

България Преди 4 часа

Не пропускайте тази събота след централната емисия новини

Чудо преди Великден: В „Пирогов” спасиха от ампутация крака на 44-годишна жена

Чудо преди Великден: В „Пирогов” спасиха от ампутация крака на 44-годишна жена

България Преди 4 часа

Операцията е осъществена от д-р Иван Мартинов – ръководител на Инвазивната кардиология в болницата, в партньорство с проф. д-р Мариано Палена – водещ италиански специалист по ендоваскуларно лечение

Агресията и грабежът в Борисовата градина: Повдигнаха обвинение на нападателите

Агресията и грабежът в Борисовата градина: Повдигнаха обвинение на нападателите

България Преди 4 часа

Потърпевшите са майка с дете, разследването по случая продължава

Мир с Украйна „много скоро“? Тръмп чака отговор от Русия

Мир с Украйна „много скоро“? Тръмп чака отговор от Русия

Свят Преди 5 часа

„Не съм голям фен на Зеленски“, заяви американският държавен глава

Венеция удвои входната такса за еднодневни екскурзии

Венеция удвои входната такса за еднодневни екскурзии

Свят Преди 5 часа

Тя се прилага през всички дни до първия уикенд на май, а след това през всички уикенди от петък до неделя до края на юли

<p>Смъртоносни удари в Йемен: 38 жертви и нова ескалация на конфликта</p>

САЩ удариха петролно пристанище в Йемен, най-малко 38 загинали

Свят Преди 5 часа

Това е един от най-смъртоносните дни, откакто САЩ започнаха атаките си срещу подкрепяните от Иран бунтовници

С положителни проби за алкохол и наркотици: Задържаха шофьор на АМ "Хемус"

С положителни проби за алкохол и наркотици: Задържаха шофьор на АМ "Хемус"

България Преди 6 часа

Пред полицаите водачът обяснил, че пътува за Бургас, където смятал да прекара празниците

Заря, подготвена за Великден в Бургас, предизвика обществено недоволство

Заря, подготвена за Великден в Бургас, предизвика обществено недоволство

България Преди 6 часа

Предложението е на Сливенската митрополия

Промени в организацията на движението на градския транспорт в София за Великден

Промени в организацията на движението на градския транспорт в София за Великден

България Преди 7 часа

В нощта на 19 срещу 20 април линии на обществения транспорт ще се движат по разписания с удължено работно време до 01:30 ч.