П роКредит Банк вече предоставя на клиентите си възможност за електронно подписване на банкови документи в своите офиси. Така от една страна нововъведението спестява използването на хартия и спомага за опазване на околната среда, а от друга технологията предпазва от опити за фалшифициране на клиентския подпис. Подписването се осъществява върху специални таблети, с които вече са оборудвани всички клонове на банката.
В клоновете на ПроКредит Банк, след предварително писмено договаряне, клиентите й могат да подписват електронно документи при вноски и тегления от сметките си. Предстои банката да въведе тази възможност и за други допълнителни услуги, като откриване и закриване на сметки, регистриране за интернет банкиране, издаване на банкови карти и подаване на заявление за бизнес кредит.
За улеснение на клиентите, информацията за банковата операция се показва на екрана на таблета, така че те да я прочетат преди да подпишат. След полагането му, електронният подпис става неделима част от оригиналния електронен документ, който банката съхранява, а клиентът получава по имейл. По този начин, освен в извлечението от сметката си, клиентът може да проследи и по имейл извършените от него преводи, както и да предостави документа, в случай че му бъде изискан от счетоводител, държавно учреждение и др.
Саморъчното електронно подписване позволява „улавянето“ на редица допълнителни характеристики на подписа, извън визуалните. Такива са, например, упражняваният натиск, скоростта на подписване, наклона, посоката на почерка и др. Тези биометрични характеристики се записват като част от самия електронен подпис и служат за сравнение при последващото полагане на подписа от едно и също лице. Тази нова технология предпазва при опити за фалшификация на подписа от страна на трето лице.
Това не е единствената причина, поради която банката въвежда електронното подписване. Замяната на хартиените оригинали на банковите документи – платежни нареждания, ордери, искания за откриване на сметки и т.н., с електронни, значително намалява използването на хартия. На година в банката се архивират стотици хиляди хартиени копия. В допълнение, само като екземпляри за клиенти се разпечатват над 4,7 млн. документи годишно. С въвеждането на електронното подписване в ПроКредит Банк очакват да постигнат до 60% намаление на използваната хартия.
Електронните оригинални документи отговарят на европейските стандарти за информационна сигурност и са сертифицирани по ISO. Електронното подписване на документи се използва в различни институции, летища, мобилни оператори и др. ПроКредит Банк е първата банка, която въвежда технологията във финансовия сектор у нас.
ПроКредит Банк България е част от немската банкова група ПроКредит, която развива дейност в Източна Европа, Латинска Америка и Германия. ПроКредит Банк България е основана през октомври 2001 г. и предлага банкови услуги на много малки, малки и средни предприятия и граждани. За разлика от останалите банки, ПроКредит Банк не развива приоритетно потребителски кредити. Вместо това, ние се концентрираме върху отговорното банкиране чрез изграждане на спестовна култура сред нашите клиенти.