З а да стимулира международните бизнес отношения на своите клиенти, ПроКредит Банк намали цените на предлаганите от нея преводи във валута. Всички входящи валутни преводи по сметки в ПроКредит Банк са безплатни. Таксата за обикновен превод в чужда валута към друга банка през Интернет системата ProB@nking вече струва на клиентите на ПроКредит 10 евро, независимо от сумата на превода. Така те станаха най-изгодните на пазара в момента.
Това са добри новини за пазара, където повечето банки в България предлагат цени за изходящи валутни преводи в процент от сумата, която клиентът превежда. Максималните такси за международни трансфери за по-крупните суми в чуждестранна валута в някои случаи лесно може да достигнат нива от 200 и дори 300 евро.
В същото време цената за международни преводи през системата за експресни разплащания между бизнес клиенти на банките ПроКредит в региона – ProPay, вече е намалена от 8 евро на 2,50 евро. С тези нови изгодни условия, банката се стреми да насърчи бизнеса на своите клиенти в региона. Системата ProPay могат да ползват фирми в Албания, Босна и Херцеговина, България, Германия, Грузия, Косово, Македония, Румъния, Сърбия, Украйна и Молдова.
От началото на месеца в ПроКредит са намалени и допълнителните такси при преводите в евро с разноски за сметка на наредителя – “our”. Такива преводи към Германия ще се излъчват от ПроКредит Банк на крайна цена от 10 евро и без никакви допълнителни такси, а към други страни крайната цена вече е 20 евро.
От банката отчитат ръст на валутните плащания с 20% през последната година, като прогнозират, че международният бизнес на клиентите им ще се увеличи. "В днешния свят бизнесът трябва да действа в международен план и ние като банката партньор за нашите клиенти - малки и средни фирми, искаме да улесним това развитие чрез честни и прозрачни цени на валутните преводи", казва Рени Пейчева, Изпълнителен директор и член на Управителния съвет на ПроКредит Банк.
Това решение допълва модерния подход, прилаган от ПроКредит Банк. Банката инвестира мащабно в обезпечаването на безкасови услуги, предлагани на клиентите си чрез съвременните зони 24/7.
Модернизирането на банковите услуги и развитието на дистанционното банкиране е активен процес в банковия сектор. Услугите на финансовите институции стават все по-удобни, сигурни и достъпни през всякакъв вид устройства. Дали клиентите ще внасят пари, обменят валута или плащат сметки - всичко вече е възможно само с натискане на няколко клавиша. Въпреки това, било заради кредит или операции с пари в брой, все се налага да се посещава банка. А там всичко е постарому – работно време от 9 до 17 часа, обслужване на едно или две гишета, писане на бланки, печати, чакане, опашки... Въпреки навлизането на новите технологии, подходът в банковото обслужване в България като че ли не се е променял с десетилетия.
И все пак традициите не са това, което бяха. Пътят към по-модерно банково обслужване в България минава през въвеждането на най-добрите практики от Европа и промяната на подхода, налаган през годините.
Намаляването на цените на валутните преводи в ПроКредит Банк е само допълнителна стъпка в процеса за развитие на електронните й банкови услуги. През последните години, банката с немски корени направи внушителни инвестиции за установяването на нов модерен модел на обслужване и засега е единствената на пазара, която работи по него. Освен че предлага една от най-удобните системи за Интернет банкиране, миналата година ПроКредит Банк оборудва цялата си клонова мрежа с денонощни зони за самообслужване.
Оттогава времето на служителите е посветено изцяло на обслужването на клиентите. С тях се обсъждат важните неща – финансиране, проекти, планове за парите им. Рутинните трансакции, които не изискват консултация от служител, са оставени на машините. Промяната бе възприета толкова позитивно, че през първия месец на тази година близо 90% от клиентите на банката вече банкират само по електронен път – в 24/7 зоните или чрез Интернет банкиране.
Денонощните зони на ПроКредит Банк са единствените, които предлагат пълно и съвременно банково обслужване. Те разполагат с машини за внасяне и теглене на пари в брой, както в български лева, така и в евро. Тук може да се разпечатват извлечения само за 2 минути, без да се налага да стига до гишето. Големи суми също могат да се внасят в брой, бързо и лесно, само за броени минути, като се използват сейфове и без значение от работното време на банката. Наскоро в денонощните зони на банката бе въведена и нова модерна машина за депозиране на големи суми, която не изисква предварително сортиране на банкноти.
24/7 зоните са удобни за личните разплащания и преводи, но още повече се ползват за фирмени операции. Така за рутинните банкови операции като внасяне на фирмения оборот, разпечатване на извлечения или теглене от сметка, представителите на бизнеса и гражданите не се съобразяват с работното време. Банката е първата на пазара, която пригоди клоновата си мрежа за денонощно обслужване на своите клиенти по съвременен европейски модел.
Достъпът до зоните 24/7 във всеки офис на ПроКредит Банк се осъществява посредством банкова карта, за да се осигури комфорта и сигурността на клиента при използването на услугите.