В една необичайна година и половина, която промени много от правилата и предизвика много от компаниите да бъдат интересни и забележими, конкурсът „Продукт на годината“ отличи най-иновативните продукти и услуги у нас с дигитална церемония във Facebook. Водещият Орлин Павлов и някои от най-популярните български инфлуенсъри представиха тазгодишните победители.
"Избран Продукт на годината" е най-голямата световна награда за иновации на продукти и услуги, гласувана от потребителите. Конкурсът вече се провежда в повече от 45 държави на всички континенти с една основна цел: да насочва към най-новите продукти на пазара и да отличи компаниите производители за тяхната иновативност и високото качество на продуктите им.
Победителите в категориите се излъчват чрез независимо национално представително проучване, реализирано за България от Nielsen International сред 2000 респонденти.
ПОБЕДИТЕЛИТЕ В "ПРОДУКТ НА ГОДИНАТА" 2021 СА:
В категория Мини Вафли – Нестле Мура Минис, Нов продукт в мини размер за портфолиото на Нестле, при производството на който е приложен екологично щадящ процес, в който са използвани над 60% по-малко вода!
В категория Безалкохолни напитки – Green Cola. Първата серия газирани напитки в България с естествен подсладител Стевия.
В категория Приложения и програми за лоялност – BILLA App, което предоставя дигитализиране на вече съществуваща програма за лоялност с прехвърляне на цялата история на клиента и запазване на натрупаните бонуси; множество допълнителни и полезни функции, като списък за пазаруване и персонални ваучери, които дават отстъпки спрямо индивидуалните потребителски навици на ползвателя.
В категория Бебешки пелени – Pampers Active Baby, с подобрение на пелените Pampers с нов дизайн, лесни за слагане и събуване с технология 360 Fit.
В категория Перилни препарати – Ariel Allin1 PODS – Новата и усъвършенствана формула премахва петната както никоя формула на Ariel досега, дори при пране на 30 °C. Осигурява по-ефективен и оптимизиран цикъл на пране, освобождавайки съставките в точното време, за да премахне необходимостта от използването на множество продукти.
В категория Препарати за съдове – Fairy Extra+ с нова активна съставка за отстраняване на мазнините.
В категория Точени кори – Брей! Точени кори, част от серия продукти на Кауфланд, произведени с използване на екологични технологии, които щадят природата.
В категория Колбаси и деликатеси – Брей! Горнооряховски суджук, част от серия продукти на Кауфланд, произведени с използване на екологични технологии, които щадят природата.
В категория Кисели млека – Брей! Кисело мляко, част от серия продукти на Кауфланд, произведени с използване на екологични технологии, които щадят природата.
В категория Бози – Брей! Боза със захар без консерванти, част от серия продукти на Кауфланд, произведени с използване на екологични технологии, които щадят природата.
В категория Лютеници – Брей! Лютеница класик едросмляна, част от серия продукти на Кауфланд, произведени с използване на екологични технологии, които щадят природата.
Церемония по връчване на наградите "Избран продукт на годината" се осъществи онлайн и може да бъде гледана във Facebook страницата Product of the Year Bulgaria. Освен чаровния водещ Орлин Павлов, в нестандартния формат на събитието се включиха и едни от най-популярните български инфлуенсъри, които заразиха зрителите със страхотното си настроение – Мила Михова, Божана Кацарова, Ина Живова, Маги Александрова, Боян Тодоров и Ивайло Захариев. Те обявиха победителите във всички 11 категории чрез профилите си в Instаgram, като от всяка категория бе излъчен само по един победител в резултат на независимия потребителски вот.
Конкурсът "Продукт на годината" се провежда за пети път у нас. В него участват продукти и услуги от най-ранообразни категории потребителски продукти и услуги: Храни, Напитки, Продукти за домакинството, Електроника, Козметика, Бяла и черна техника, Финансови продукти, Лекарства без рецепта, Финанси и т.н. Основно изискване е продуктите/услугите да са лансирани на българския пазар през последните 18 месеца и да демонстрират иновация, например в дизайна или в употребата, нова опаковка или нова формула.
Във всяка отделна категория победителят се определя от Nielsen International след национално представително изследване сред 2000 потребители, които оценяват участващите продукти/услуги по няколко показателя, сред които иновативност и желание за покупка. От тазгодишното издание на конкурса в методологията е добавен и продуктов тест, чрез който се определя удовлетвореността от използването на избраните продукти и услуги.
Победителите във всяка категория получават ексклузивно лиценза на наградата "Продукт на годината" и възможността да използват разпознаваемото червено лого неограничено в своите маркетингови и публични комуникации на продукта или услугата за една година. А според проведени изследвания логото "Продукт на годината", особено когато е поставено на опаковката на продуктите, се възприема като символ на качество и като препоръка и може да изиграе съществена роля при избора на потребителите, и то в момент, когато вземат решението за покупка.
“Световните тенденции показват, че поведението на потребителите се изменя, но въпреки това те продължават да търсят най-качествените и иновативни продукти на пазара, които да улеснят ежедневието им. Сега повече от всякога хората се нуждаят от доказателства, че взимат правилните решения за покупка.
Логото “Продукт на годината” е особено ценно, именно защото се възприема като утвърден символ за качество, а същевременно с това той е и чудесен инструмент за повишаване на продажбите.“ - споделя Христо Стефанов, представител на "Продукт на годината" за България.
През последната година екипът на Nielsen наблюдава и разлика в поведението на потребителите спрямо 2020. „Бързо нарастваща група от новоограничени потребители е идентифицирана в проучването на NielsenIQ. Въпреки положителните новини за все повече ваксинации, тази възникваща сегментация на клиентите сочи към година, която ще изисква исторически пренастройки за индустрията на потребителските стоки. Броят на потребителите, определени като „новоограничени“, се е удвоил от 23% на 46% през четирите месеца между септември и декември. По дефиниция тези новоограничени потребители са преживели спад в доходите на домакинствата или финансовото им състояние се е влошило, което ги кара съзнателно да наблюдават какво харчат. Тази предпазливост означава, че брандовете ще трябва да бъдат изключително фокусирани върху нововъзникващите нужди на тази група.“
Филип Гелдер, глобален CEO на "Избран Продукт на годината", споделя: „Иновациите остават основният ключ към успеха, който позволява на компанията да бъде лидер в категорията си. Секторът на бързооборотните стоки е може би най-облагодетелстваният. Пазарът му нарасна в световен мащаб с повече от 10% през 2020 г. и се очаква допълнително да се увеличи със скорост 2-5% през 2021 г. Тази прогноза се основава на дългоочакваното представяне на нови и интересни продукти, които отразяват промяната в търсенето и подчертават повишеното внимание към електронна търговия, който се е разширил с 45,5% в световен мащаб.”
За POY Worldwide
„Продукт на годината“ е най-голямата световна награда за иновации в продукти и услуги, гласувана от потребителите. Основан през 1987 във Франция, конкурсът “Продукт на годината” днес се провежда в повече от 45 държави на всички континенти. Основните му цели са запознаването на потребителите с най-новите продукти на пазара и отличаването на компаниите производители за тяхната иновативност и високото качество на продуктите им.
В България конкурсът се провежда успешно от 2017 година с постоянно нарастващ брой участници.
За Nielsen International
Nielsen International е глобална компания за измерване и анализ на данни, която предоставя на производителите и търговците точна информация и пълна картина на сложния и променящ се пазар, в който компаниите имат нужда да бъдат иноватори.