В последните години ни омръзна всичко да е онлайн. Онлайн срещи, онлайн концерти, представления, вечери… Само че нещата, които правим онлайн, не е задължително да ни възспират от реалното, истинско общуване. Затова е хубаво да избираме винаги най-доброто от двата свята: театрално представление на живо с билет, купен онлайн. Едното се грижи за духа ни, а другото – за времето ни.
Какво се случваше преди?
За да се сдобием с билет, трябваше да посетим касата на театъра в работно време. Нищо страшно, разбира се. Освен ако не трябва да паркираме някъде из центъра. Или пък датата, която е била удобна за всички от компанията, не е разпродадена.
И докато текат консултациите по телефона, вече ще е изтекъл есемесът за Синя зона и ще се опитваме да пратим нов, а още няма да сме избрали удобна дата и места... И не че нямаше да купим билети. Щяхме. Но нямаше е съвсем „набързо” в обедната почивка.
Може и да преувеличаваме малко за допълнителен комичен ефект, но истината е, че днес повече от всякога ценим времето си и не искаме да го губим във висене по опашки или в търсене на място за паркиране. Особено след като всичко може да се случи елементарно и бързо.
Театър на един клик разстояние
Ще дадем пример с три от големите театри в столицата, които използват платформата ePayGO на ePay.bg. Достъпът до представленията на Народния театър, Сатиричния театър и Театър Българска Армия никога не е бил по-бърз и лесен за публиката. Защото онлайн продажбите са възможно най-прекият път до театралния салон. Неслучайно ръстът им, отчетен и в Народния, и в Сатиричния театър е впечатляващ.
Народният театър „Иван Вазов” е първата театрална институция, която започва да продава билетите си онлайн през платформата ePayGO и през собствен магазин в сайта си, чиито плащания отново минават през системата на ePay.bg. „Ние се считаме за един от първите театри, които работят по този начин, и аз съм изключително доволен от последните няколко години, в които си партнираме с ePayGО”, казва директорът на Народния театър Мариус Донкин.
„В момента Народният театър е на първо място по продажба на онлайн билети. Между 54 и 56% от продадените билети са онлайн. Гордея се, че проправихме пътя и други театри да започнат да продават по този начин”, казва още Донкин. „Ние ползваме възможностите на ePayGО в пълния им спектър и високото ниво на онлайн продажби отговаря от една страна на това, а от друга – на потребностите на обществото”, добавя директорът на Народния театър.
Като потвърждение на думите на Мариус Донкин идва и статистиката, която посочва, че за последните 2 години ръстът на онлайн продажбите на Народния театър е 45%.
Едно от основните предимства на онлайн продажбите и конкретно на платформата ePayGO е покупката на билет, без да е нужна регистрация. Няма нужда и от принтиране на хартиен билет. Няма нужда от съобразяване с работно време. Всичко е в мобилното устройство.
Към гъвкавостта на онлайн продажбите, която театрите, работещи с ePayGО, предлагат, се добавят и физическите локации на EasyPay касите, където също може да се купят билети. EasyPay има буквално навсякъде, там разплащанията са кеш, а зрителят получава пропуските си веднага разпечатани.
Впечатляващи са резултатите и на Сатиричен театър „Алеко Константинов“, който продава през ePayGО и през собствена билетна система с регистрация. Директорът на театъра Калин Сърменов споменава, че преди интеграцията на системата за продажби на ePay.bg и ePayGО онлайн продажбите са били едва 15%. Към декември 2021 г. те са 42%. От тях 37% са през ePayGО, уточнява Сърменов, като добавя, че реалният ръст за последните две години на онлайн продажбите е 27%.
Директорът на Театър Българска Армия Мирослав Пашов също отчита онлайн продажбите през интегрираната система на ePay.bg и през платформата на ePayGО като ценен актив за театъра и зрителите. „ePayGO е изключително добре разработена платформа за продажба на култура и за дистрибуцията на един културен продукт, която има възможно най-съвременните и удобни за потребителя условия с възможно най-малко кликове да успее да се сдобие с желания от него билет”, казва Пашов.
„Партньорството между Театър Българска Армия и ePayGО е много ценно за нас и около 30% от общия оборот продадени билети са онлайн. Наблюдавам, че темпът на продажбите започва да расте. Това означава, че самият тренд на пазаруване от вкъщи, от работното място, от градския транспорт, през телефона все повече се засилва и услугата, която предлага ePayGО е на изключително добро ниво”, допълва директорът на Театър Българска Армия.
Вместо финал
Вместо финал ще напомним, че истинската подкрепа за театъра минава единствено и само през ползването на неговите продукти, т.е. когато сме зрители на всички прекрасни театрални постановки, които се играят на сцените у нас. Когато купуваме билет за представление, подкрепяме и театралната институция, и всички актьори, режисьори, драматурзи и целия екип на театъра. И е страхотно, че все повече театри в България се променят в крак с времето и са готови да се възползват от всички технологични възможности, за да улеснят зрителите си и да направят достъпът им до преживяването в салона още по-лесен.