Предимствата на въздушното окачване
Източник: netinfo

В ъздушното окачване все повече навлиза в автомобилостроенето. Ако до преди 20 г. то беше нещо странно и рядко, то днес то е задължително за всички по-луксозни модели автомобили.

Всички така наречени премиум марки автомобили като – Mercedes, Audi, BMW, Porsche и т.н. произвеждат своите висок клас екземпляри със задължително въздушно окачване, а дори и някой по-нисък клас модели също излизат фабрично с въздушното окачване. Такъв пример са някои комби модели – при тях този вид окачване е удобство. Когато натоварите автомобила, неговата задна част не ляга до асфалта, и в същия момент предницата не се изправя високо. Точно тук въздушното окачване се надува от компресор и колата отново се нивелира да бъде равна.

За тези, които не знаят, въздушното окачване замества така нареченото пружинно окачване. Автомобилите нямат пружини, а на тяхно място има въздушни възглавници, които се помпат с компресор. Във всяка една минута различните компоненти като компресор, датчици за ниво и електронни блокове регулират нивото в различните въздушни възглавници. Безспорен лидер на пазара за въздушно окачване в България е Smatic.net. Ето защо и се обърнахме към тях за малко разяснения.

Предимствата на въздушното окачване са повече отколкото неговите минуси. Най-голямата полза от него е самият комфорт, който предлага автомобилът – не случайно всички Mercedes S class, Audi A8, VW Phaeton и др. излизат от завода серийно с въздушно окачване. Леките коли на този вид окачване много по-добре понасят малките неравности по пътищата. Возят по-меко, защото едно е да се свива една пружина, друго е да се свива един балон пълен с въздух. Самите въздушни възглавници представляват каучукова гума захваната отгоре и отдолу за 2 основи образувайки балон, който се пълни с въздух. В момента, когато този балон получи каквато и да е дупка – без значение голяма или малка – въздухът започва да излиза и автомобилът се накланя на тази страна. Това е логично просто, защото въздушната възглавница остава празна, а другите 3 са пълни. Ето защо и той застава на една страна.

Друго голямо предимство, е че въздушното окачване позволява автомобилът да променя своята позиция – да бъде по-висок или по-нисък. Това е голямо удобство, особено в България, като знаем пътищата в нашата страна. Почти във всяка една такава кола има копче, което повдига колата с едно ниво. Има и определени модели от различни марки като Audi Allroad, Mercedes ML с offroad пакет, Audi Q7 и др. които имат повече от една степен за регулиране на нивото. Въздушни възглавници позволяват, макар и да не е за препоръчване, по-голяма товароносимост, защото когато натоварите автомобил с пружини той кляка и променя своята устойчивост на пътя, докато въздушното окачване компенсира това накланяне и вие отново сте сигурни на пътя.

Въздушните възглавници принципно се пукат по 2 начина – първият е самата тя да има малка дупка и като паркирате вашата кола, след няколко часа ще я намерите клекнала. След като я запалите компресорът ще възстанови нивото на автомобила, като напълни въздушната възглавница. Другият наистина неприятен случай, е когато същата гръмне. Тогава вашата кола няма да може да се вдигне и е хубаво да използвате пътна помощ до най-близкия сервиз, за да не развалите допълнително амортисьор, компресор и т.н.

Въздушните възглавници до преди 4-5 години бяха изключително скъпи, но след отварянето на специализирания сервиз за ремонт на въздушно окачване от Smatic чрез собствената им поточна линия, тяхната цена падна значително. Ето защо ние от Smatic.net бихме заключили че автомобилите на въздушно окачване са бъдещето, защото вече клиентът иска все повече удобство в своя автомобил.

 
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
Въздушна тревога е в Одеса и областта

Въздушна тревога е в Одеса и областта

Свят Преди 3 часа

Сирените бяха задействани в 21:53 часа

Щатът Уисконсин: Клюква, сирене и фанатизъм

Щатът Уисконсин: Клюква, сирене и фанатизъм

Свят Преди 5 часа

Формулата на успеха в Уисконсин е проста: намери нещо, което обичаш, и работи усилено

<p>Да или не на ракетите &bdquo;Таурус&ldquo; за Украйна?</p>

Сигнал към Москва и съюзниците: Да или не на ракетите „Таурус“ за Украйна?

Свят Преди 6 часа

Сега Русия заобикаля и украинците, и европейците, преговаряйки пряко със САЩ

Арктика: Мястото, където миналото среща бъдещето

Арктика: Мястото, където миналото среща бъдещето

Свят Преди 6 часа

Животът в края на света има своите специфики – до Уткиагвик може да се стигне само със самолет

Атака с хладно оръжие пред супермаркет в Германия, има ранени

Атака с хладно оръжие пред супермаркет в Германия, има ранени

Свят Преди 7 часа

Минувачи успели да задържат извършителя

<p>Александър Везенков получи поредно признание&nbsp;🏀</p>

Александър Везенков попадна в идеалния отбор на сезона в Евролигата

България Преди 7 часа

В идеалната петица на Евролигата попаднаха още Найджъл Хейс-Дейвис, Карсън Едуардс, Кендрик Нън и Ти Джей Шортс

Трима загинаха в Италия след проливни валежи

Трима загинаха в Италия след проливни валежи

Свят Преди 8 часа

Особено тежко са засегнати Пиемонт, Южен Тирол и Ломбардия

<p>Ядрена сделка със САЩ е възможна</p>

Иранският външен министър пред Лавров: Ядрена сделка със САЩ е възможна

Свят Преди 8 часа

По думите на Арагчи Иран е изтъкнал, че САЩ са проявили сериозност по време на първия кръг на преговорите

Хиляди поклонници по Кръстния път в Йерусалим на Разпети петък

Хиляди поклонници по Кръстния път в Йерусалим на Разпети петък

Свят Преди 8 часа

В Източен Йерусалим и на Западния бряг живеят около 50 000 християни

Расте броят на жертвите и ранените след американските удари по пристанище в Йемен

Расте броят на жертвите и ранените след американските удари по пристанище в Йемен

Свят Преди 8 часа

Това е най-смъртоносната атака от американската кампания на въздушни удари, започнала на 15 март

<p>&nbsp;Лечебните заведения реагираха на промените в потребителската такса за болничен престой</p>

Лечебните заведения реагираха на решението за по-ниска потребителска такса при престой в болница

България Преди 8 часа

Досега таксата за болничен престой на ден беше 5,80 лв., но с постановление на МС, обнародвано в Държавен вестник, таксата се намалява на един лев

Разпитаха ректора на Белградския университет, подозират го в злоупотреба

Разпитаха ректора на Белградския университет, подозират го в злоупотреба

Свят Преди 9 часа

Той благодари на всички, които са го подкрепили

Ванс пред Мелони: Оптимисти сме, че можем да сложим край на руско-украинската война

Ванс пред Мелони: Оптимисти сме, че можем да сложим край на руско-украинската война

Свят Преди 9 часа

Двамата отпътуваха за италианската столица преди великденските празници

Орбан очаква бизнес сделка със САЩ

Орбан очаква бизнес сделка със САЩ

Свят Преди 9 часа

"Водим разговори с американците по икономически въпроси, които биха били изгодни за нас", каза Орбан

Рискови откровения и градински приключения в новия епизод на “Един за друг”

Рискови откровения и градински приключения в новия епизод на “Един за друг”

Любопитно Преди 10 часа

Двойките влизат в битка за надмощие във Вилата на любовта

<p>Доставял ли е Китай смъртоносни оръжия на Русия?&nbsp;</p>

Китай отрече да въоръжава Русия, реагирайки на изявление на Зеленски

Свят Преди 10 часа

Това заяви говорител на китайското дипломатическо ведомство