Н ад 18 милиона от акцизи и ДДС са внесли в държавната хазна от „Болярка ВТ“ АД за последните три години, а инвестициите в дълготрайни материални активи са над 5 милиона лева. Това стана ясно по време на втория тур на Националната бирена академия, който се проведе във великотърновската пивоварна. Начинанието е под патронажа на Съюза на пивоварите в България.
По време на обиколката в най-голямото предприятие за бира с изцяло българско акционерно участие беше показан производственият процес в реални условия, а главният технолог Марияна Христова разказа детайли от процеса на създаване на любимата напитка.
През 2004 г. компанията внедрява революционно комплексно технологично оборудване за пивопроизводство и пуска в действие уникалнaта варилна инсталация Merlin, каквито има само пет в Европа. Инсталацията е оборудвана с нова система за варене на пивната мъст, при която се получава тънкослойно варене. Този по-специален процес дава възможност за повишаване качеството на пивото, поддържа неговата висока трайност и запазва натуралния му характер. „За българския потребител Merlin е произвел над 615 милиона литра висококачествена бира. Успехът на нашето пиво се дължи на инвестициите, които се правят в предприятието от приватизацията му през 1999 година насам“ - уточни Ивайло Тодоров, изпълнителен директор на „Болярка ВТ“.
Преди месец пивоварната получи едно от най-високите отличия за качество - Златен медал - в световната класация World Quality Selections 2018. Признанието е от института Monde Selection, а наградата е връчена на официална церемония в края на май в Дома на науката и техниката в испанския град Валенсия.
Едновременно с журналистите, гости на пивоварната бяха и представители на парламентарната Комисия за наблюдение на приходните агенции и борбата със сивата икономика и контрабандата, водени от Емил Димитров. Членовете на Комисията от миналата година посещават една след друга пивоварните компании в страната, за да се уверят в изпълнението на изискванията на акцизното законодателство и прозрачността на пивоварните като коректни данъкоплатци. Така всички гости имаха възможност да видят уреда, с който в реално време в Агенция “Митници” се следят произведените количества бира в отделните етапи на технологичния процес. За пореден път Емил Димитров беше категоричен, че “Златният стандарт“ за спазване на акцизното законодателство на членовете на Съюза на пивоварите трябва да бъде прилаган от всеки производител на бира. Това означава изискванията на Закона за акцизите и данъчните складове да бъдат безусловно спазвани, за да остане бизнесът напълно прозрачен и легитимен.
„Пивоварният бранш е изцяло на светло - както по отношение на производството и заплащането на труда, така и по отношение данъчните практики. Не случайно за трета поредна година бирената индустрия в България е с най-висока репутация в Европа след Чехия“ сподели Ивана Радомирова, изпълнителен директор на Съюза на пивоварите. Тя допълни, че за да се запази тази тенденция, е много важно пивопроизводството да се извършва само в лицензирани данъчни складове.
„Болярка ВТ“ е една от най-старите пивоварни у нас – основана е през 1892 година. През 1991 година е един от основателите на Съюза на пивоварите. В момента дружеството заема четвърто място в сектора и е на първо място по пазарен дял от пивоварните, финансирани с изцяло български капитали. Сред приоритетите му е въвеждането на иновации и най-добри световни практики. През последните 15 години в завода са инвестирани над 60 млн. лв., насочени както към обновяване на производствената база, така и към създаването на качествено българско пиво.
За Националната бирена академия и Съюза на пивоварите в България:
Националната бирена академия е инициатива на Съюза на пивоварите в България, която цели да покаже пред широката общественост и любителите на бирата пълна информация, както за съставките и хранителната стойност на бирата, така и за производствения процес в реални условия.
Новите технологии - машини, бутилиращи линии, опаковки, екосъобразни практики, иновациите и безупречната хигиена гарантират високото качество на крайния продукт и успешното представяне на категорията на пазара.
След „Болярка ВТ“ в рамките на инициативата ще бъдат посетени още няколко от пивоварните компании в страната.
Съюзът на пивоварите в България (СПБ) е представителната организация на производителите на бира в страната „Болярка - ВТ” АД, „Бритос” ЕООД, „Загорка” АД, „Каменица” АД, „Карлсберг България” АД, „Ломско пиво” АД, „Доровски инвест“ ЕООД и техните доставчици на суровини, материали и оборудване.
За повече информация моля виж. www.pivovari.com