Б ОРИКА АД, водещ доставчик на Удостоверителни услуги у нас, вече предлага на своите клиенти и бизнес партньори услугата отдалечена електронна идентификация. Технологичното решение е в отговор на ускорената дигитализация на бизнеса и необходимостта от изцяло дистанционно предоставяне на услуги.
От компанията отчитат значителен ръст на услугите, предоставяни по електронен път, както и засилено преминаване от настолни към облачно базирани решения, каквото е облачният квалифициран електронен подпис (Облачен КЕП).
Гражданите и бизнесът вече могат да се сдобият с него изцяло дистанционно, благодарение на внедреното решение за отдалечена електронна идентификация.
При нея удостоверяването на потребителя и издаването на облачен е-подпис става от разстояние, независимо в коя точка се намира клиентът, без необходимост от явяване в офис. Процесът на идентификация е много бърз, интуитивен, лесен за изпълнение и протича в реално време. За целта е необходимо единствено потребителят да инсталира на телефона си приложението B-Trust Mobile и да разполага с камера, интернет връзка и валиден документ за самоличност. Идентификацията става на база снимка на документ за самоличност и селфи. Целият процес отнема по-малко от 5 минути.
Издаването на Облачен КЕП е безплатно, като със самото издаване БОРИКА предоставя 3 безплатни подписвания. Заплащането впоследствие е на база направени трансакции, а клиентът може да избере измежду различни ценови пакети в зависимост от своите нужди. Приложението поддържа история и архив на всички подписани документи.
„Освен лесно, бързо и удобно, електронното подписване през облака е с висока степен на сигурност“, коментират от БОРИКА. Подписът може да се положи отвсякъде и по всяко време, не се изисква специфичен софтуер и поддръжка, а само интернет връзка, браузър и достъп до портала https://my.b-trust.bg/. С Облачен КЕП могат да бъдат подписвани всякакъв тип документи, със силата на саморъчно положен подпис.
Към момента, едно от ключовите приложения на Облачния КЕП е в комуникацията на гражданите с Държавната администрация. Подписвайки с него, те могат много лесно и удобно да заявяват и получават услуги на всички централни, областни, общински и специализирани администрации в България. Услугата е успешно интегрирана в порталите за електронни услуги на Държавна агенция „Електронно управление“, Агенция по вписванията, портала на софтуерна група АКСТЪР и др.
Освен удобството за гражданите, услугата по електронна идентификация, предлагана от БОРИКА АД, разширява значително и възможностите на бизнеса за привличане на клиенти от разстояние. Ако доскоро, за да сключиш договор с банкова или финансова институция, застрахователно, пенсионноосигурително дружества или телеком оператор, се изискваше явяване в офис, то вече разпознаването самоличността на клиента е възможно от разстояние. Единственото условие е той да има активирано приложение B-Trust Mobile и издаден Облачен КЕП.
От БОРИКА АД съобщават, че в момента текат проекти по интеграция на решението за електронна идентификация със системите на няколко застрахователни и пенсионноосигурителни компании, както и банкови институции. Целта е крайният клиент да получи навременно и качествено обслужване от разстояние, при спазване на всички местни законови изисквания и международни стандарти за сигурност на информацията.
„Отдалечената идентификация е едно от ключовите направления за екипа ни, особено в условията на все по-масово дигитализиране на бизнеса и промяна в бизнес модела на организациите в посока нови възможности за развитие, привличане на клиенти и завладяване на пазари. Улеснението и предимствата, които нашето решение създава както за бизнеса, така и за крайния потребител, са ключов фактор за неговото все по-масово навлизане в обществото. Успешното реализиране на подобни решения в практиката ще промени начина, по който живеем и работим, ще промени и начина, по който функционират държавата и бизнесът“, споделя в заключение Мирослав Вичев, главен изпълнителен директор на БОРИКА АД.