- SERP Conf. - международна конференция за SEO, E-commerce & AI;
- SERP Acad. - академия за обучение на бъдещи SEO специалисти.
В момента Никола Минков развива стартъпа Trackian, който разработва SaaS продукт за всички компании с онлайн присъствие.
Член е на управителния съвет на Българската Е-комерс Асоциация (БЕА) и е официален член на Forbes Business Council, елитна организация на бизнес лидери от цял свят, към която присъединяването става само с покани.
1. Зад гърба си имате няколко успешни компании и бранда. Какво Ви вдъхновява да продължавате напред и да се развивате, вместо да се задоволите с вече постигнатото?
Любимата ми история е как някой е постигнал успех за една нощ - това няма как да се случи. Успехът изисква постоянство, усилена работа и поставяне на ясни цели. А кое помага и за трите? Запалеността по това, което правиш. Движещата сила при мен е страстта към иновациите и разширяването на границите на възможното в SEO и в дигиталния маркетинг като цяло. Имах късмета да изградя няколко успешни компании и бранда, но винаги се стремя да се развивам, да уча и да разработвам нови решения, които могат да помогнат на бизнеса да процъфтява онлайн. За мен няма нищо по-мотивиращо от това да видя благодарността у хората, които са се доверили на мен и на екипа в Serpact, да надградим и подобрим предприемаческите им инициативи.
Все още има толкова много неизползван потенциал, когато става дума за присъствието на компаниите онлайн – мотивиран съм да разкрия тези възможности.
SEO е оптимизацията на даден уебсайт за търсачките - тоест да направим така, че той да се класира по-напред в страницата с резултати.
Тъй като по-голямата част от клиентите започват пътя си към покупка с онлайн търсене, наличието на силно органично присъствие в мрежата може да повлияе значително на успеха на компанията. Ефективното SEO ви позволява да достигнете до вашата целева аудитория, да изградите информираност за марката и да стимулирате висококачествен трафик и реализации - всичко това чрез силата на подходящо, оптимизирано съдържание, структурни подобрения и най-добри технически практики.
3. Започвайки онлайн, преминавайки през София и достигайки до Виена - SERP Conf. порасна много за последните няколко години. Какъв беше мотивът Ви, когато стартирахте тези конференции? Остава ли същият и сега
Когато за първи път направихме конференция, бях воден от две неща. Първо - да създам пространство, където общността на SEO специалистите може да се събира, да споделя идеи, да се подкрепя. И второ - исках да направя така, че да успея да привлека най-добрите професионалисти в тази сфера, които да споделят знанията и уменията си с тази общност. Исках да осигуря платформа за споделяне на най-новите тенденции и тактики. Така те се мултиплицират и като цяло се вдига нивото не само на експертите в областта на оптимизацията на търсещи машини, но и на дигиталната маркетингова индустрия като цяло.
Въпреки че конференцията се разрасна много през годините, тази основна мисия остана същата. С екипа на SERP Conf. се стремим да сплотим SEO общността и да дадем на професионалистите уменията и знанията, от които се нуждаят, за да постигнат реални резултати за своите клиенти и организации.
4. Някакви новини около бъдещите издания на SERP Conf.?
През 2025 г. ще има две събития от поредицата - на 25 март в София и на 14 октомври във Виена.
Специално за австрийското ни издание пък ще дойдат големи и доста търсени специалисти като Koray Tuğberk GÜBÜR, Bibi the Link Builder, Johan v. Hülsen и други. Състоялото се на 30 октомври тази година издание предизвика широк международен отзвук и получи изключително високи оценки както от гостите, така и от говорителите. А да те похвалят световноизвестни специалисти като Aleyda Solís, Bastian Grimm, Michael King и други, действа повече от мотивиращо.
5. Другият Ви проект - SERP Acad. обучава следващото поколение специалисти по SEO. Кои ключови умения смятате, че са от съществено значение за успеха в тази област?
SEO е постоянно развиваща се област, така че следващото поколение експерти трябва да могат да мислят креативно, да останат гъвкави и непрекъснато да разширяват своя опит и познания.
От години бизнесът се бори с нуждата да обработва информацията от различни маркетингови инструменти и канали в реално време. Целта на почти всички дигитални маркетолози е тези данни да бъдат визуализирани на едно място, в едно табло, и така само с един поглед те да могат да отчитат статистиките, които ги интересуват, да анализират наличната информация, за да разпределят по-добре бюджетите и оттам да повишават печалбата. Проблемът беше, че такъв сбор на различни метрики изисква много време и огромни усилия. Още повече, че различните платформи, в повечето случаи, нямат интеграция една с друга. А на всичкото отгоре, нищо от това не се случва в реално време. Губи се не само възможността за навременна реакция, но и куп средства, които де факто са хвърлени на вятъра - ако съответната кампания или продукт се окажат нерентабилни впоследствие.
7. За собствениците на малък бизнес, които четат това, какъв е най-важният съвет, който бихте им дали предвид предстоящите Кибер понеделник, коледно пазаруване, пазаруване за Нова година и т.н.?
Сезонът на празничното пазаруване изисква допълнително приоритизиране върху стълбовете на успешното SEO. Уверете се, че уебсайтът ви е технически изправен, съдържанието ви е подходящо и ангажиращо и преди да пристъпите към каквото и да било - разберете намерението на аудиторията, когато търси някоя ключова дума. Както каза на световно признатия специалист Сайръс Шепърд по време на лекцията си на SERP Conf. 2024 Vienna: Истинските впечатления от вашите продукти и услуги, които средностатистическия потребител, да го наречем чичо Хари, ще напише в мрежата, винаги ще изпревари в търсачките това, което няколко SEO специалисти ще направят за сайта ви.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!