Д вете платна на 15 000-тонния мост при тунел „Железница“ на автомагистрала „Струма“ се изграждат по технология, която за първи път се използва в България.
Съоръжението е проектирано с две независими части с дължина 560 м и 510 м, а габаритът е 29.5 м. Общата дължина на участъка, заедно с обслужващия път при северния портал на тунел "Железница“, е 720 м.
Мостът се изгражда по една от най-сложните технологии в строителството на този тип конструкции, за да се гарантира неговата здравина и устойчивост. Горната част на съоръжението се състои от 21 елемента. Всеки един от тях се излива предварително на специална работна площадка и престоява за период от 10 дни, за да придобие необходимите качества. Когато и последният детайл е готов, частите се преместват чрез хидравлична система до мястото на бъдещата конструкция.
С бъдещото пускане в експлоатация на този участък от магистрала „Струма“, ще пътуваме по-сигурно, по-удобно и за по-кратко време.
В рамките на изграждането на тунел „Железница“ е предвиден и втори мост с дължина 108 м. Той се строи по традиционна технология.
Предвидена е и хеликоптерна площадка до южния портал на тунела. Размерите й са 40/40 м. Съоръжението ще осигури кацането и излитането на хеликоптери за оказване на спешна медицинска помощ на пострадали при пътни инциденти.
Конструкциите са част от проект АМ „Струма“ – Лот 3.1, Лот 3.3 и тунел „Железница“, който се реализира с финансиране от ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-2020. Общата стойност на проекта е 739 млн. лева, от които 185 млн. лева са за изграждането на тунелното съоръжение.