И нициативата е част от кампания на KWIAT за профилактика на детското зрение. Кампанията има за цел да популяризира необходимостта от редовна профилактика на детското зрение и ще даде възможност на деца и младежи на възраст от 6 до 18 г. да преминат безплатен скрининг на очите.
„Най-добре е да посещаваме очния лекар профилактично, а не само когато имаме проблем.”, казва д-р Галина Петрова, офталмолог в оптики Grand Optics & Joy Optics.
Често децата много успешно прикриват различни зрителни дефицити. А недиагностицирани, някои от уврежданията, водят до трайно намаление на зрението за цял живот.
Д-р Петрова препоръчва да следим за следните сигнали, алармиращи за съществуващ очен проблем: четене от много близо, прекалено приближаване до екрана на телевизора или компютъра, присвиване на очите, главоболие или често мигане. Колкото по-рано се диагностицира даден проблем, толкова по-големи са шансовете за неговото разрешаване.
Ранната превенция на проблеми със зрението при децата се прави чрез бързо изследване, наречено очен скрининг. В рамките на кампанията, оптики Grand Optics & Joy Optics предоставят тази възможност на всички желаещи.
Безплатният скриниг ще се извършва с авторефрактометър. Апаратът позволява обективно изследване на рефракцията (пречупвателна сила) на окото.
Скринингът с авторефрактометър позволява добра предварителна оценка на зрителната острота и е подходящ за деца в училищна възраст.
Децата, при които този тест покаже отклонения от нормата, е много вероятно да имат нужда от корекция на зрението. За тях специалистите на Grand Optics & Joy Optics ще препоръчат посещение при офталмолог за обстоен преглед.
В рамките на кампанията, освен безплатен очен скрининг, можете да се възползвате и от - 25 % отстъпка за всички детски диоптрични очила и аксесоари, както и - 30 % отстъпка за детски слънчеви очила.
Повече информация за кампанията можете да намерите на www.grandoptics.bg и www.joyoptics.bg, както и във Facebook.