Lidl прие международен пакет от мерки, предназначени да подкрепят рационалното хранене. Съобразявайки последните глобални научни изследвания на водещи експерти в областта, ритейлърът се ангажира да работи още по-амбициозно в посока увеличаване на растителния и пълнозърнестия асортимент и предприема сериозни действия по отношение на детския маркетинг и прозрачната комуникация. Целта на компанията е да предложи на клиентите във всички 32 държави, в които присъства, оптимална гама от продукти за по-осъзнат и устойчив начин на живот в рамките на изключително кратък срок – до 2025 г.
Компанията се ангажира с темата за устойчивото и здравословно хранене като част от своята стратегия за устойчиво развитие и като продължение на досегашните си усилия да предлага качествени, здравословни и устойчиви хранителни продукти на достъпна цена. По този начин компанията улеснява клиентите си при взимането на по-осъзнати и информирани решения за покупка.
Разширяване на растителния асортимент
В областта на растителния асортимент, Lidl следва насоките на учените от комисията EAT-Lancet и разработената от тях „Планетарна здравословна диета“. Тя насърчава консумирането на продукти на растителна основа с малък въглероден отпечатък, без обаче да изключва останалите основни хранителни групи. Според експертите, колкото повече продукти на растителна основа консумираме, толкова повече допринасяме в грижата за околната среда, за биологичното разнообразие и за собственото си здраве. Ето защо една от мерките в стратегията за рационално хранене на Lidl е свързана с последователното разширяване на растителния асортимент до 2025 г. Това включва и гамата от климатично неутрални веган продукти от собствената й марка „Vemondo“, които Лидл България предлага от лятото на 2021 г. Също така от 2023 г. компанията ще изчислява съотношението на източниците на животински протеини и тези на растителна основа в продуктите си и ще направи тази информация прозрачна.
Повече пълнозърнести храни сред собствените марки на Lidl
Като взима предвид последните научни проучвания като тези на Global Nutrition Report, Lidl си поставя за цел до 2025 г. постепенно да увеличи дела на пълнозърнестите храни в артикулите си със собствена марка. Поради съдържанието си на фибри, пълнозърнестите продукти допринасят за баланса на храносмилателната система и така спомагат за предотвратяване на рискове за здравето като диабет и сърдечно-съдови заболявания.
Нови стандарти в детския маркетинг
Следвайки препоръките на Световната здравна организация (СЗО), Lidl ще обърне особено внимание и на избора за здравословно хранене при децата. От януари 2023 г. Лидл България спира да рекламира храни за деца с високо съдържание на наситени мастни киселини, захар или сол. Изключение ще бъдат промоционалните артикули за Коледа, Великден и Хелоуин. Компанията също така се ангажира и да насърчава маркетинга на продукти, допринасящи за здравословна и устойчива диета за деца.
Повече прозрачност благодарение на Nutri-Score
Лидл България предприема действия и в посока повече прозрачност за своите клиенти, като въвежда Nutri-Score за някои от своите собствени марки. Това е петстепенна скала от цветове и букви върху опаковката на стоките, която дава информация за хранителния профил на даден продукт. По този начин потребителите могат да се ориентират кои продукти са подходящи за ежедневна консумация и кои е добре да се консумират по-рядко.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!